Friday, December 17, 2010

Perempuan Lebih Bekerjaya Daripada Lelaki

Wow!! dengar statement ni macam panas je kan..rasa tercabar jugak kejantanan aku ni..tetapi memang tidak dinafikan..perempuan zaman sekarang memang bekerjaya..kalau cerita orang dulu-dulu..perempuan ni tempatnya hanya di rumah..hehe..jangan mara ye..namun itu tidak benar sama sekali..apa yang dapat kita lihat ramai wanita-wanita di Malaysia telah mencipta nama di peringkat tempatan mahupun antarabangsa..

Jom kita lihat contoh-contoh wanita yang telah berjaya


Datuk Siti Nurhaliza

Siapa sangka dulu beliau merupakan seorang gadis yang biasa..tetapi sekarang ni beliau telah membuktikan yang beliau mampu berjaya sehingga kini..beliau sekarang merupakan jutawaan..syabas buat beliau..All da best!!


Datuk Michelle Yeoh
Lihatlah siapa kata orang Malaysia tidak boleh berjayakan..Beliau mengembangkan sayapnya sehigga ke peringkat antarabangsa..Tabiklah..:)

Source: Yahoo images

Sebenarnya ramai lagi wanita yang bekerjaya di Malaysia..penuh nanti entri aku kalau aku letak banyak-banyak..hehe..Sebagai kaum lelaki..aku seru laki-laki diluar sana..kita perlu sama taraf dengan wanita..kalau boleh pendidikan mahupun kerjaya kita mestilah melebihi kaum wanita..Jangan lupa..gara-gara kerjaya ada pasangan yang bercerai..Yelah sebelum kahwin semua sanggupkan..bila dah kawen mulalah mengungkit..Tak molek lah macam tuh kan..

Jadi sebagai penyelesainya..kita sebagai lelaki seharusnya lebih bekerjaya kerana kita memainkan peranan penting dalam membentuk satu keluarga yang bahagia..

NEVER SAY NEVER..peace!!

9 comments:

Unknown said...

tahniah buat wanita..ekonomi malaysia juga dipegang oleh perempuan,,Gabenor Bank Negara adalah wanit,Tan Sri Zetty..salute lah!!

Syafiq Rosli said...

rozuan..yerp tau xpe..orang pnting Malaysia tuh

Unknown said...

actually gurlz sekarang sudah mula maju dan lihat shja di U, 70% gulz dan cos pendidikan math dekat UPSI iaitu cos ayie, lelaki cuma 16/100 orang stdent batch 10/11 .. maner pergi lelaki ?? huhuh

Syafiq Rosli said...

azrin..tau xpe..aku jgk terpikr mn pegi kaum lelaki kn..isk2..

Ain Atika Zailani said...

heee~~~ xpe..yang penting sape usaha dia dapat tak kira laki ke pmpn..=) chayokkk

Syafiq Rosli said...

ain..that's rght as u said..usaha yg pntg kn

Unknown said...

X kisah lekaki ke perempuan, skrg kene same2 tolong cari rezeki :)

::ThisIsNotMe:: said...

mmg patut skang wanita kne berkerjaya...

sbb skang sme kne duit.

nanti dah kawin x kan sme nak harapkan suami kan..

Syafiq Rosli said...

shaheila..yep2 kalau dua bkerja lagi bgus

nely..btol tuh..itu sy skong