Thursday, February 24, 2011

Pratonton " Ratu The Movie "


Sinopsis Filem Ratu The Movie :
Filem “Ratu The Movie” mengisahkan tentang 10 orang calon Pertandingan Ratu Cantik yang akan bertanding di peringkat akhir. Kesemua 10 calon itu telah dikumpulkan di sebuah jeti dan dibawa menaiki sebuah kapal layar ke lokasi yang ditetapkan. Sewaktu dalam pelayaran tiba-tiba berlaku ribut yang sangat kuat sehingga krew kapal dan kesepuluh-sepuluh calon itu terpaksa mendarat di sebuah pulau.
Sepanjang malam mereka berada di pulau itu pelbagai kejadian aneh dan misteri telah berlaku. Mereka telah diserang dan satu demi persatu calon-calon itu hilang. Sehinggalah calon akhir berjaya diselamatkan dan diistiharkan sebagai pemenang.
Sehubungan itu, segala kejadian aneh dan misteri itu merupakan salah satu daripada perancangan pihak penganjur untuk mencari ratu cantik yang sebenarnya di mana kesemua calon telah dinilai bukan sahaja daripada segi kecantikan, malah mereka turut dinilai daripada aspek kelakuan dan sikap serta kekuatan mereka menghadapi cabaran.

Barisan pelakon Ratu The Movie ialah Bkay Nair, Elya, Miera, Farah, Farahin, Sue, Eina, Shazlin, Jazzy dan Tasha. Filem turut dibintangi Fouziah Ghous, Eizlan Yusof, Yasmin Hani serta penampilan khas Yusry KRU serta Azlee Khairi dan Farid Wari.



Pada hari itu jugak aku bersama AQU API, DARKBATMAN dan juga NISA KAY..owh man..kenapakah muka aku macam itu..kemudian muka AIE segan silu berada di sebelah NISA KAY..AQU API jugak steady..aku bagi rating dalam 3 bintang..pelakon-pelakonnya memang memikat jiwa..:)

NEVER SAY NEVER..peace!!

Kita Bagaikan Satu Rumpun

Apa yang aku temui di dalam kehidupan yang serba kekurangan ini..pelbagai onak dan duri yang terpaksa kita tempuhi walaupun dalam keadaan yang mendesak..apa yang sedang berlaku, apa yang kita nampak..pada masa ini..janganlah menuduhnya tanpa usul periksa..kehidupan sebagai seorang blogger sama sahaja seperti manusia biasa..mereka masih melakukan sama seperti manusia biasa melakukan..cuma perbezaannya seorang blogger tidak pernah lekang dari komputer ribanya untuk memberi info-info terkini..

Kita juga sama seperti masyarakat yang lain..hidup di bawah satu bumbung..cuma apa yang aku lihat ada di antara blogger sanggup bertegang leher untuk menjatuhkan nama masing-masing..sepatutnye perkara sebegitu tidak harus berlaku di dalam dunia blogger..kita juga mempunyai hati dan perasaan serta nilai-nilai murni yang telah di didik semenjak di bangku sekolah lagi..cuba lah ingat kembali ke zaman itu..supaya kita dapat mengamalkan cara yang baik dalam menulis blog..

Tiada gunanya kita berperang sesama sendiri..tiada keuntungan yang diperolehi..hanya membazirkan masa malah dosa pulak kita dapat dari fitnah di antara satu sama lain..apa yang aku harapkan daripada dunia blogger..aku impikan sebuah keluarga yang harmoni..serta toleransi bukannya bergaduh sana sini..kalau menegur biarlah dengan cara yang betul..dan kepada yang ditegur terimanya dengan hati yang terbuka..sekian..

NEVER SAY NEVER..peace!!

Monday, February 21, 2011

Kenapa Perlu Reunion Setelah Tamat Sekolah Ataupun Institut Pengajian Tinggi


Assalamualaikum..

Teringat kembali kenangan lama-lama bila mengenangkan gambar-gambar di bawah..reunion ini diadakan pada cuti raya cina yang baru je lepas ni..siapa sangka perancangan yang singkat mampu mengumpulkan seramai 25 orang kalau aku tak silap..reunion memang lah sangat penting apabila kita tamat pengajian di peringkat rendah atau pun tinggi..kerana dengan adanya reunion kita dapat mengeratkan hubungan sesama kita..manalah tahu kan..tup-tup datang dah dukung anak..siapa tahu kan..Jadi kita haruslah mengamalkan reunion ini bak kata pepatah.." AIR YANG DICINCANG TIDAK AKAN PUTUS"..

Jadi persahabatan yang telah terbina..haruslah di jaga dengan baik..aku sayang sahabat-sahabat aku..mungkin teknologi zaman sekarang lebih maju berbanding dahulu..walaupun kita ada facebook, myspace , twitter dan banyak lagi..tetapi dengan cara reunion ini persahabatan kita akan lebih dirasai..aku suka detik-detik ini..jadi kepada korang semua..janganlah malas-malas nak adakan reunion..

Layan dulu gambar-gambar di bawah..reunion ini adalah batch darjah 6 sekolah kebangsaan pulai..tahun 2000..miss it!!










NEVER SAY NEVER..peace!!