Friday, February 18, 2011

Perbezaan Youtube dan 1tube


Seperti yang kita ketahui YOUTUBE merupakan sebagai satu medan bagi penggemar-penggermar video untuk memasukkan video mereka..sedangkan aku juga tidak ketinggalan untuk melayari youtube untuk melihat pelbagai video..tak kiralah lagu ke, lawak ke..dan banyak lagi lah..sampai tak tertengok pun..


Lain pula bila dengar 1tube.my ni..ini merupakan salah satu produk keluaran anak tempatan Malaysia..laman web ini merupakan baru lagi di alam siber..jadi, aku tidak mahu ketinggalan ingin mempromosikannya kepada mata dunia..Wow!! ayat aku tak menahankan..haha..tapi memang best guna 1tube ni..dah lah produk keluaran Malaysia..haruslah kita sokongkan..

Perbezaannya

  • Di 1tube terdapat shoutbox..di youtube ade??
  • Buffer di 1tube lebih cepat ok
  • Video akan ditapis sebelum dikeluarkan
  • Produk keluaran Malaysia

Jangan lepaskan peluang..

NEVER SAY NEVER..peace!!

Wednesday, February 16, 2011

Apabila Blogger Gian Untuk Main


Haha..tergelak bila aku tengok tajuk aku ni..bukan apa ujang @ azfar roslan merupakan musuh ketat dalam dunia blog aku..hehe..aku gurau jelah..beliau sangat peramah dan baik..tapi satu je aku tak suka..KUAT KENTUT dekat blog orang..haha..haa?? jangan tertipu dengan tajuk..dia ni memang gian main blog..hari-hari ade post baru..siapalah tak kenal dia ni kan..orang nye memang sempoi..muka smart-smart jugak lah..haha..(ayat jaga hati ni)..haha

Terima lah entri tak seberapa daripada aku..haha..

NEVER SAY NEVER..peace!!

Untungnya Menjadi Seorang Blogger



Assalamualaikum..alhamdulillah aku masih lagi diberi kesempatan untuk mengupdate blog..mesti ade yang dah muak kan..aku asyik buat entri pasal gathering jer..tapi apa boleh buat..aku tulis je ape yang aku mahu..mari aku hendak cerita sedia..betapa untungnya menjadi seorang blogger:

  • Mengenali teman-teman seperjuangan baru tidak kira lama ataupun baru..(semua sama ok)
  • Gabungan idea orang baru dan idea orang lama (memang bernas)
  • Keakraban di antara blogger dapat dirasai walaupun baru kali pertama berjumpa
Kesimpulannya tidak perlu segan-segan bila di gathering..tegur-tegur ok..:)

Gathering ini telah diadakan di Extreme Park Shah Alam Seksyen 13..

Aku tak boleh nak update panjang sangat..mata dah macam mata panda..haha..

Gambar ni aku ambil dari Hisyam Creativeheart dan AtiqSalleh

dan sebelum meninggalkan blog aku..mari lihat video panas..haha




NEVER SAY NEVER..peace!!