Thursday, February 24, 2011

Kita Bagaikan Satu Rumpun

Apa yang aku temui di dalam kehidupan yang serba kekurangan ini..pelbagai onak dan duri yang terpaksa kita tempuhi walaupun dalam keadaan yang mendesak..apa yang sedang berlaku, apa yang kita nampak..pada masa ini..janganlah menuduhnya tanpa usul periksa..kehidupan sebagai seorang blogger sama sahaja seperti manusia biasa..mereka masih melakukan sama seperti manusia biasa melakukan..cuma perbezaannya seorang blogger tidak pernah lekang dari komputer ribanya untuk memberi info-info terkini..

Kita juga sama seperti masyarakat yang lain..hidup di bawah satu bumbung..cuma apa yang aku lihat ada di antara blogger sanggup bertegang leher untuk menjatuhkan nama masing-masing..sepatutnye perkara sebegitu tidak harus berlaku di dalam dunia blogger..kita juga mempunyai hati dan perasaan serta nilai-nilai murni yang telah di didik semenjak di bangku sekolah lagi..cuba lah ingat kembali ke zaman itu..supaya kita dapat mengamalkan cara yang baik dalam menulis blog..

Tiada gunanya kita berperang sesama sendiri..tiada keuntungan yang diperolehi..hanya membazirkan masa malah dosa pulak kita dapat dari fitnah di antara satu sama lain..apa yang aku harapkan daripada dunia blogger..aku impikan sebuah keluarga yang harmoni..serta toleransi bukannya bergaduh sana sini..kalau menegur biarlah dengan cara yang betul..dan kepada yang ditegur terimanya dengan hati yang terbuka..sekian..

NEVER SAY NEVER..peace!!

Monday, February 21, 2011

Kenapa Perlu Reunion Setelah Tamat Sekolah Ataupun Institut Pengajian Tinggi


Assalamualaikum..

Teringat kembali kenangan lama-lama bila mengenangkan gambar-gambar di bawah..reunion ini diadakan pada cuti raya cina yang baru je lepas ni..siapa sangka perancangan yang singkat mampu mengumpulkan seramai 25 orang kalau aku tak silap..reunion memang lah sangat penting apabila kita tamat pengajian di peringkat rendah atau pun tinggi..kerana dengan adanya reunion kita dapat mengeratkan hubungan sesama kita..manalah tahu kan..tup-tup datang dah dukung anak..siapa tahu kan..Jadi kita haruslah mengamalkan reunion ini bak kata pepatah.." AIR YANG DICINCANG TIDAK AKAN PUTUS"..

Jadi persahabatan yang telah terbina..haruslah di jaga dengan baik..aku sayang sahabat-sahabat aku..mungkin teknologi zaman sekarang lebih maju berbanding dahulu..walaupun kita ada facebook, myspace , twitter dan banyak lagi..tetapi dengan cara reunion ini persahabatan kita akan lebih dirasai..aku suka detik-detik ini..jadi kepada korang semua..janganlah malas-malas nak adakan reunion..

Layan dulu gambar-gambar di bawah..reunion ini adalah batch darjah 6 sekolah kebangsaan pulai..tahun 2000..miss it!!










NEVER SAY NEVER..peace!!

Sunday, February 20, 2011

Bila Perempuan Berdagu Dua@ Double Chin

Bagi aku apa yang berlaku di dunia ini adalah ketentuan-NYA..seperti mana yang kita lihat sekarang..apa yang dapat aku rasakan..perempuan sukar menerima hakikat apabila berdagu dua atau dalam bahasa omputihnya DOUBLE CHIN..rata-rata wanita yang aku stalker mempunyai DOUBLE CHIN..kenapakah? mungkinkah mereka mengambil kuantiti makan yang banyak atau pun sebaliknya..

Tapi kalau ditegurkan DOUBLE CHIN ni..perempuan paling pantang dengar aku rasa..hehe..silap-silap melenting dia..lepas tuh mulalah.." eh betul ke aku ada DOUBLE CHIN ni? dan macam-macam lagi pertanyaan lah sehingga tak terjawab kata orang..:)senang je cara nak mengelakkannye..chewing gam merupakan satu senaman mulut yang baik..jadi kita boleh aplikasi kan kepada bahagian muka kita yang agak tembam..hehe

Nanti jangan ada pulak mereka membuat pembedahan plastik semata-mata untuk mendapatkan dagu lekuk..pada zaman sekarang..teknologi semakin canggih..apa-apa pun boleh berubah..hmm..sebelum aku melabuhkan tirai..Kita redha apa yang berlaku di dunia ini..adalah kehendakNYA..bersyukur di atas nikmat yang ada..:)

NEVER SAY NEVER..peace!!