Tuesday, December 21, 2010

Penting Untuk Si Pemakai Kereta






Di sini aku bukan lah nak bercerita pasal kereta..seperti yang sedia maklum..harga getah di pasaran Malaysia mahupun dunia telah meningkat..then di situ kita janganlah lupa..bahawa..kenderaan yang kita gunakan mempunyai bahagian daripada getah..

Ingat tak dulu..semasa harga besi sedang mendadak naik..aduh, pantang je ada besi dekat kawasan rumah mesti hilang..periuk, tin dan banyak lagi..kalau letak bersepah..besoknya memang tak nampak bayanglah jawabnya..Yang paling teruk sekali..sedangkan penutup longkang boleh hilang..aish..manalah pergi kesedaran masyarakat Malaysia ni..kerja kosong dekat Malaysia punya la banyak..ni tidak curi besi je..

Ok, kita berhenti cerita pasal besi..sekarang ni harga getah sedang mahal..cuba bayangkan..agak-agak kenderaan yang kita miliki sekarang ni..selamat ke??Aku pun tengah risau ni..kot-kot mana lah tau..tengok je besok pagi..kereta dah takde tayar..mahu pengsan aku kalau benda macam tuh berlaku..harap-harap perkara sebegini tidak berlaku..huhu..sekian

NEVER SAY NEVER..peace!!

11 comments:

titirara said...

Saya mude lagi , takpakai kereta . hehehehhe

Syafiq Rosli said...

hehe..moto pun xpakai ke..:)

Anisa Hang Tuah said...

yeaayy
harga getah mahall

ceyh tetibe je

geramgaram said...

eemm..tkot nty motorsikal & basikal kat umah kita kne curi sebab pencuri pokai sangat..setuju tak?

Cik Kira said...

x sangka harga getah pon naik?waahh
:O

ekmal said...

bkn risau tayar ilang ke ape
risau tayar pasni kualiti terok
dah gune getah sintetik ke
tp tayar ilang tu pn bole jd kot
pasni standard org curik sports rim pakej dgn tayar
haha

Syafiq Rosli said...

anisa..hehe..suke eh

geramgaram..setuju sgt2..hehe

cik kira..tuh la dlm diam2 je kan..

ekmal..tuh pun satu isu lg..haha hti2 lah lpas ni

iniialahaku said...

ala aku pkai R6 je,xmampu nk pkai keta...spa nk curi tyar??meh ckap meh..haha

sheaza said...

aduhh...baru terpikir tang tayar...aiseh..hopefully kereta aku selamat.ameen...

:)

Syafiq Rosli said...

iniialahaku..wah gla bai..

sheaza..haha amin..

EzuWan Ilias said...

wah pasni kena jaga2 kete..bahaya nie..kang tetiba tayar ilang..TQ 4 remind..