Monday, December 20, 2010

Alahai, Tak Puas Lagi Ke?

Assalamualaikum..manusia oh manusia apa yang engkau mahukan lagi dalam dunia yang hanya sementara ini..KEKAYAAN?? PASANGAN?? tak cukup-cukup lagi ke? sepatutnya engkau perlu bersyukur kepada NYA..cubalah fikir..masih ada manusia yang berada dalam keperitan hidup..tidakkah sedikit pun tidak terlintas di fikiran engkau..

Memang tidak dapat disangkal lagi..sedangkan aku sendiri belum puas apa yang aku ada sekarang ni..kenapa ini perlu berlaku pada aku..aku keliru di situ..Apakah kemahuan aku ini..Mungkin aku cemburu melihat orang lain berjaya..atau pun mungkin rasa tercabar apabila melihat mereka yang memiliki kekayaan..Oh tidak!! apa lah yang sedang bermain di kepala aku..

Adakah ini salah satu sikap manusia..yang sukar untuk berasa puas apa yang dimiliki selama ini..tolonglah hindari..tolonglah aku merayu..mudah-mudahan kita bersyukur apa yang kita perolehi..moga setiap yang berlaku ada hikmah dan pengajaran di sebaliknya..

NEVER SAY NEVER..peace!!

15 comments:

Ayuni said...

mmg x puas, x puas nk cr template yg best, dh bersepah dh blog sye....

Syafiq Rosli said...

ayuni..hehe lor cm ne leh jadi mcm tuh

IMANSHAH said...

salam

beseddalam hidup

selamat hari selasa

Syafiq Rosli said...

imanshah..yeah tau xpe..

zOuL.MzMn said...

kalau kaya ade masalah xde gune gak...

kekalkan gaya hidup yang sihat..

bersaing secara sihat...

???%**%^&*??

blurr

ww.zuymzmn.blogspot.com

MiSzy DiaN said...

tak puas nak rasa kejayaan..
haish!! ada masa lagi setahun untuk menempah kejayaan sebelum tamat diploma..hehehe..

Syafiq Rosli said...

zoul..yes ko mmg btol..agree

dian..hehe xpe usaha tgga kjyaan kn..:)

nur said...

syafiq
sesekali pandangla pada yg kurang berkemampuan.. jadi perasaan tak cukup itu mungkin berkurang..
ALL IN ONE

Syafiq Rosli said...

nur..maybe btol ape yg nur cakapkan tuh

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

manusia mmg selalu tak rasa puas dgn apa yg meraka ada ...

Amy Syaquena said...

As'salam...

manusia memang x akan pernah rasa puas dengan apa yang dah ada..

p/s : jom tinggalkan detail diri di sini

http://sinarraudah.blogspot.com/2010/12/jomm-kongsi-detail-tentang-diri-anda.html

n@m@n said...

cuba google 'manusia tak pernah puas'

ada entri dari blog kawe..hehe

Syafiq Rosli said...

LM..sis tuh la..cm ne lah nk buat kn..

Amy..sis tau xpe..bila lah mereka nk merasai kepuasan itu

naman..hehe wokeh

♥e'in♥ said...

mmg xpuas g laa..

Syafiq Rosli said...

ein..huhu agak2 bila boleh puas kn..huhu