Thursday, December 16, 2010

Tabiat Buruk Masyarakat Malaysia

Assalamualaikum..tabiat atau tebiat ek?hoho..kalau nak diikutkan memang banyak tabiat buruk masyarakat kita ni..cuma kita perasan atau tidak..kalau aku nak sebut satu persatu memang banyak lah..tak terkira..agak-agaknya dari mana datang tabiat ni kan..

Masyarakat kita bukannya tidak bijak..mereka memang bijak..cuma kadang-kadang terdapat segelintir yang mempunyai pemikiran yang sempit..Sebenarnya situasi yang aku mahu jelaskan di jalan raya iaitu di traffic light..Aku rasa mesti di antara korang pernah terkena jugak kan..Lampu traffic light baru je hijau..tiba-tiba kereta belakang da hon..aduh memang menguji kesabaran je kan..

Cuba lah fikir..mana tahu kereta di depan tuh warga emas ke..orang kurang upaya ke..mahu tak terkejut mereka tuh bila dengar hon dari orang yang berfikiran cetek ni..kalau kereta yang hon  tuh kereta mahal tak pe la jugak ni kereta alahai..tak sanggup aku nak tengok..Kalau nak rushing sangat tuh buat la jalan sendiri..OK!!

NEVER SAY NEVER..peace!!

6 comments:

Rozuan Ismail said...

dulu ada baca dekat Reader's Digest, Malaysia ni antara negara paling biadab..x tahu la cm ner diorg kaji ,,yg tahu result je la..tp bnda tu dh lama dah

Syafiq Rosli said...

rozuan ye ke..xtahu la kn aspek mana yg diambil kira..

schaze zainn said...

hallo syafiq..
me still hv 1 contest..
oredy tagging u..hihi
join la k..:)

http://erynsyaze.blogspot.com/2010/12/contest-menangi-flash-header.html

Syafiq Rosli said...

hello..ehehe okeh i dtg kemudian

♥chubbycekelat ♥ said...

lagi satu kalau tyme ade excident kat highway.
sepanjang2 jln tu jammed.
lpas drpd tmpt excident tu da lengang balek.
tension je tggu lme2. =.=
huhu.

Syafiq Rosli said...

chubbycekelat..hehe bese la orang amik no ekor..hehe