Thursday, December 16, 2010

Kemeriahan Asyura Semakin Suram

Hari ini merupakan HARI ASYURA..namun kita dapat lihat..hari yang mulia ini semakin layu..dan tidak lagi dihiraukan pada zaman sekarang..haruskah hari ini dilupakan..sepatutnya hari sebegini perlu disambut dengan meriah supaya generasi masa sekarang tidak melupakan betapa berertinya hari tersebut..

Untuk mengetahui lanjut mengenai HARI ASYURA..boleh klik di sini..confirm dapat info-info tambahan..:)





Source: Yahoo images

Lama dah tak makan bubur asyura..tadi nasib baik sempat jugak merasa..alhamdulillah..
NEVER SAY NEVER..peace!!

14 comments:

Rozuan Ismail said...

mana boleh dilupakan..kan byk peristiwa masa hari tu..sepatutnya disambut dengan meriah semeriah hari raya aidilfitri

kAmaLiaH said...

xpenah lupe sebb uma sbelh msjid..so trase lg kmeriahannyer..huhuhu

sekamar rindu said...

salam..

bubur asyura?? ooh..teringat makan tahun lepas..

Ayuni said...

br ptg td mkn bubur syura....

Citarasa Rinduan said...

salam

bubur asyura?...kak ayu dapat 1 mangkuk besor...kiranya inilah rezeki muharam..

Syafiq Rosli said...

rozuan..yerp2..tapi susah nk dapat semeriah dulu..

kamaliah..huhu best la mcm tuh..

sekamar rindu..tahun ni xmkn ke..

ayuni..me too..huhu

citarasa rinduan..wow mmg rezeki la..hehe

Muslimah Optimis said...

syafiq, tu gambar apa tu?? bubur asyura ke??

Syafiq Rosli said...

MO..yerp tuh bubur asyura dari tenet..huhu

Muslimah Optimis said...

apesal ada telur dengan daun sup kat atas tu???

bukan bubur ayura orang bagi beku ke letak dalam peti ais??? kalo kat utara gitulah

Syafiq Rosli said...

huhu..xtau la MO..mayb moden pnya kot..

Muslimah Optimis said...

kalo kat tempat syafiq macm mana

Syafiq Rosli said...

kalau tempat saya lebih kurang di atas..ada byk kcg..n wrna putih kekuningn

Nur said...

uwaaa...nak bubur asyura..kat sni diorg x buat la...huhuhu...da la stahun skali je...

btw bubur asyura kat tmpt sy kaler hitam or kelabula kot..sedap

Syafiq Rosli said...

nur..ye ke..knp la xbwat bnd yg bek ni kan..