Monday, December 13, 2010

Di Manakah Nilainya Lelaki Melayu Di Malaysia?

Assalamualaikum..bagi kaum lelaki di manakah silap kita sehinggakan kebanyakan perempuan Malaysia lebih gemar mencari bakal suami di luar negara..hmm..apa lah nasib kita sanggup diperlakukan begitu..aku pernah jugak terdengar kata2 yang diluah dari mulut seorang perempuan.." aku tak suka sangat lelaki dekat Malaysia ni sebab dia tak setia "..wahai kaum lelaki adakah ini benar atau dusta semata-mata..Bila aku renungkannya mungkin ada betulnya perempuan tuh cakap..

Zaman sekarang ni..kita boleh lihat ramai  wanita di negara kita diijab kabulkan dengan warga negara asing..Sedangkan ramai lagi lelaki di lelaki Melayu di luar sana..Memang aku akui, kadang2 perasaan setia itu selalu dipersoalkan..Namun itu bukan lah masalahnya..tidak semua lelaki Melayu bersikap begitu..kalau ada pun hanya segelintir..Yelah kalau mahu dilihatkan nisbah perempuan sudah melebihi nisbah lelaki..huhu..ada jugak desas desus mengatakan bilangan lelaki tidak mencukupi di Malaysia..

Sebenarnya bilangan lelaki tidak berkurangan..senantiasa ada.." Takkan Lelaki Hilang Di Malaysia "..huhu..bagi statement panas sikit..Wahai perempuan di luar sana..buka la mata anda seluas-luasnya..lelaki di Malaysia mampu membahagiakan anda..tanpa was-was..Kadang-kadang aku kesian tengok kaum lelaki yang tidak berkahwin ni..nak kata muka tak hensom..memang hensom kan..So, jangan lepaskan peluang ini..hehe..macam promote pulak kan..Itu hanya sekadar pandangan ok..
NEVER SAY NEVER..peace!!

13 comments:

husniah zaimah said...

eh..laki pun suke ppuan luar ngare gak

Ainiaa♥ said...

act kan , ramai perempuan suka laki asing sbb dorang ni penyayang kononnya. laki malaysia ni , ,marah sikit naik tangan. then , setia.
tu selalu ek dipersoal ? haha tak dinafikann. mungkin sbb perempuan dh terlebih2 ramai and laki kononnya kesian so xcukop satu jadinya. tp setengah perempuan pon ade jugak. alaa xde yg diheran. dunia akhir zaman. kn syafiq ?

nama.aku.lynn said...

ye ke mcm ni?rsenye mcm sebaliknye pulak..sbb slalu dgr laki yg kawen pempuan oberseaa..
x tau pulak kaum laki pon rase ape yg kaum pmpuan rase..so,same lah kite kan..konklusinya,carik org dlm negara je la..senang!hihih

zee ong said...

ahahah.yeahh..molek lah tuu..laki pun sangat sukakan wanita luar negara kan? tapi bkn sume..mcm tulah perempuan jugakk..bkn sume same yawww..

Syafiq Rosli said...

husniah..suka tuh ade la jgk..tp kurang la

aina..thank komen yg pjg lebar..hehe..yerp tuh la dyeorg sgka lelaki asing lbih pnyanyang ttpi hakikatnya tidak..huhu..btol tuh

lyn..hehe..pndgn msg2 la kn...ngee..
yerp dlm ngara lg sng

zee ong..hehe..yeah..hanya segelintir sahaja..

Muslimah Optimis said...

yeke ramai perempuan suka lelaki asing??? hehhe.. no kome.. Mb dah jodoh mereka...

tapi bagi MO lebih baik lelaki melayu (senang sikit nak balik kampung nak nak yang seutara dengan MO)..heheh...gatal sekejap..heheh...

nice sharing syafiq

Naddine Tzinberg said...

woi!ni mesti psl i :p
hehe

teddyuna said...

hhmm.. f una org malysia.. xthu la.. una xske sgt org uar negara.. lelaki m'sia bnyk .. cuma sush nk cri yg setia..

Awatif Azizi said...

insyaallah lelaki melayu tetap pilihan ku...

hahaha... =)

Daya SooYoung H said...

umm , yg kuar kt metro , gadis sedia kahwin lelaki malaysia yang beragama Islam dgn harga rm14k . plg penting mention dia masih 'bersih' . dan pelik nye , ade jgk laki masih sanggup 'beli' .
apakah perempuan Malaysia 'kotor' ?

*tepuk dada tanya selera . isk2

(makin fobia dgn perkahwinan)

Syafiq Rosli said...

MO..tau xpe..bek tempatan je kan..senang..hehe

nad..haha terasa ke..

teddy yuna..emm kta kna pandai survey la..huhu

awatif..hehe..nice..

Daya..huhu itu terplang pada diri masing2 la..tepuk hati tny persaan..huhu

Naddine Tzinberg said...

Tak terasa..mmg bagus la u tlis kt blog..tp hati I x berubah juga kot..

Syafiq Rosli said...

nad..tuh la kata hati msg2 kan..nk bwat cm ne