Sunday, December 12, 2010

Ais Menyebabkan Bau Badan?



Assalamualaikum...apa khabar semua?? harap2 sihat hendaknya ya..aku tau semua orang suka makan ais kan..aku pikir2 balik betul ke mak aku cakap ni..dia cakap ais menyebabkan bau badan kita..aku suka jugak minum ais tapi tak de la pulak bau badan..
 
Haa cuma adik aku perempuan pulak tuh dia ada bau badan sebab makan ais la..adik aku yang seorang ni memang terlalu addict dengan ais..dah berapa kali mak aku nasihat pun dia buat tak tahu je..untuk mengukuhkan lagi statement aku ni..buktinya apabila officemate mak aku pun sama tabiat dengan adik aku ni..bau badan dia masyaallah satu ofis berbau mak aku cakap..
 
Jadi aku nasihatkan kepada diri aku sendiri dan jugak orang lain..kita kurangkanlah minum ataupun makan ais ye..siapalah nakkan orang lalu sebelah kita je tutup hidung..sudah tentu anda tak nakkan..kita boleh minum ais..cuma kurangkan kadar pengambilannya..untuk diri anda jugak..sekian..NEVER SAY NEVER..peace!!

8 comments:

M I A J A M A L U D D I N said...

betul??

ANATI SOKI said...

ayoyoyo.. bau badan adalah masalah beso! mintak simpang le...

::NelyLeyana:: said...

betok ke? first time dengar

MIMIE AIZA said...

bahaya nih.. hahaha

9W2URY said...

ooo..yer ke... info baru ni, tak penah dengar sblm ni. Anyway thanks bro..

Syafiq Rosli said...

mia..of kos..xtpu punye

anati..tau xpe..bhya2

nely..yerp..adik i kot..hehe

mimie..hehe perlu dielakkan ye..:)

9w2ury..u r welkem..bnd yg bek kan

ain nina said...

thanks 4 the info.... kena kurangkan ais lah pasni... :)

Syafiq Rosli said...

ain..hehe..u r welcome..tol..kurangkn skit je la..hehe