Saturday, July 28, 2012

Jadilah Isteri Yang Terbaik Buat Suami

Kalau kita lihat pada cerita PEREMPUAN NERAKA..mungkin aku sebagai lelaki tertanya..layakkah seorang lelaki diperlaku begitu oleh seorang isteri?? Aku rasa semua orang tahu jawapan ini..jikalau seorang perempuan derhaka kepada suaminya, nescaya nerakalah jawapannya..tetapi perempuan juga perlu tahu..permintaan suami ada batasannya..asalkan permintaan berlandaskan islam..


Tugas sebagai isteri bukannya mudah..terlalu besar bagi aku..eh, macam aku pulak yang perempuan kan..hehe..bukan, aku melihat sendiri bagaimana tanggungjawab yang dipikul oleh emak aku sendiri..dari situlah aku belajar..Jadi sebelum berkahwin..fikirlah secukup-cukupnya..sama ada kamu (wanita) sudah betul-betul bersedia untuk menjadi seorang isteri..




Sumber: Google


Kebiasaannya pada zaman sekarang..kita dapat lihat..hanya di awal perkahwinan sahaja..kita dapat melihat kebahagian sesuatu pasangan..kenapa ianya tidak berpanjangan?? jawapan itu hanyalah ada pada pasangan tersebut..apa yang perlu diingatkan..syurga di bawah tapak kaki suami..jadilah perempuan yang baik..amin..mudah-mudah..


mood: sekadar mencuba

4 comments:

Syazuwani Ramlan said...

suami pon pikul tanggungjawab yang besar gak tau..

kalo dua2 x ready, abeh laa..

Nazrul Ashraff said...

tugas mak pak nak didik anak2.. sekarang kalau da ada kesedaran tu kira bagus la tu sebab kita tak nak anak2 nanti jadi macam kita,. ==' bwahaha

Edy Fee said...

musim org kawin la lpas raya ni.termasuk my bro.ehhehe

Edy Fee said...

musim org kawin la lpas raya ni.termasuk my bro.ehhehe