Friday, March 25, 2011

Promosi Blog Ni Memang Satu Trend Ke?

Sekarang ni memang ramai blogger2 duk promot sana, promot sini..ni memang trend ke?? atau cari publisti murahan..haa..jawapan aku senang je..bukan lah trend ataupun publisiti murahan..tapi ini merupakan amalan tolong menolong yang dilakukan seseorang blogger untuk menolong blogger2 baru ataupun lama bagi memperkenalkan kepada korang semua..promosi blog ni..aku buat jugak..yelah tolong kawan2 kan..tak kena keluar duit pun..free je..mana taknya..blog dekat Malaysia ni bukan sikit ok..beriban..beriban tau..

Cara2 nak promot blog ni memang banyak..antaranya:



  • Buat entri khas semata2 tuk blogger tersebut..
  • Buat satu cerita dan masukkan nama blogger tersebut..
  • Buat cerita lawak tapi masukkan jugak nama blogger
Macam2 caralah..tapi yang ini biasa orang buat..contoh2 blogger yang selalu guna cara di atas

-----> Ben Ashaari
-----> Ujang (selalu buat entri ##$#%)
-----> Niq Afnan
-----> Nazirul Hazwan

Haha..aku pun nak ikut Ben Ashaari jugak lah..tak nak backlink..semua dah berjaya dah dalam bidang blogger ni..(jadi jahat jap)..huhu

mood: baik hati

9 comments:

Miss.Anis said...

kite dah follow awk,awk follow kite blek ae..hehe

ria said...

betul2x. . promote blog sekadar nk menolong bkn mencari publisiti. . :)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
gua hanya minat BEN10

Syed Hilmi Syed Yahya said...

betul2... aku skong...promosi blog nie supaya kite dpt mmbantu blog org lain lebih2 lagi yg baru menceburi dunia blog ni...

solo molo said...

pr0mosi, jangan tak pr0mosi...

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

haha..aku tak kenal depa semua tu... letak lah backlink.

Ujang9897 said...

woi woi..backlink nama aku..

hai semua..saya la ujang9897 tu..

saya gila publisiti..hahahahah

cepat2..edit2..=)

SiS NaD said...

ToLoNG PoMoT BLoG SaYeR LeH? (DNGaN MuKeR TaK MaLoo SBaB TaK JoiN BLoGLiST iNCHiK SYaFiQ!~) (^_____^)V

Wawa.Wafiyyah said...

SR nape nk msuk blog ni ade malware...