Monday, January 3, 2011

Kadang-kadang Aku Kecewa Dengan Diri Aku

Assalamualaikum..dalam kehidupan ini..kebahagiaan kadang kala tidak selalu memihak kepada kita..aku rasakan diri aku ni hanya sebahagian kecil di kalangan antara manusia..aku belum layak lagi di gelar sebagai seorang yang hebat..masih banyak lagi aku perlukan di dalam kehidupan..masih banyak lagi aku belum terokai..kecewa ini bukan sahaja untuk orang bercinta..aku sebagai seorang pelajar..aku kecewa dengan keputusan yang diperolehi..walaupun aku telah berusaha mengikut kemampuan aku..aku berasa malu dengan kawan-kawan yang lain yang memperolehi keputusan yang cemerlang..masih adakah kesempatan untuk aku untuk mencapai kejayaan..

Jangan salah kan aku jikalau aku tidak dapat membahagiakan semua orang sedangkan aku pun masih terkapai-kapai lagi untuk berdiri di atas kaki sendiri..aku kecewa dengan diri aku..aku belum memberi sebarang kejayaan untuk ibu bapa aku..di manakah silap aku?? aku tidak mahu ketinggalan..aku mahu seiring dengan mereka yang berjaya..Tetapi nasib baiklah semangat aku untuk terus belajar masih ada..kalau nak diikutkan hati lama dah aku quit..dan kerja..aku masih boleh berfikiran waras..mungkin kejayaan aku bukan di sini..

Aku nasihatkan kepada korang semua..belajarlah selagi masih mempunyai waktu..seandainya terlambat..mungkin kita kesal kelak nanti..sekadar berkongsi..

NEVER SAY NEVER..peace!!

16 comments:

meaw said...

all da best for ur life yawwww.......good luck . jadilah seorang lelaki yang tabah dan kuat kerana anda mampu mencapai strategi tersebut :D

don't give up :D

Syafiq Rosli said...

meaw..thank 4 da support..i will

IMANSHAH said...

ye dik, moga dirimu anak yang akan emmbahagiakan ibu bapamu..

~SYAZ~ said...

syafiq percaya pada diri kita untuk capai yang terbaik daripada yang terbaik !

samalah2 kita berusaha dlm mengecapi kejayaan yang kita mahukan..

arep_lockermonth said...

relax la syafiq !
arep pon rase gak camtuh sem nih,,result mendadak turun,,pastuh repeat one paper,,segan gila nak face to face gn dorang..tp lau pikir balik..jadikan tuh sebagai cabaran!

Syafiq Rosli said...

imanshah..thank bro..

syaz..huhu thank ya..sy cuba sdya upaya

Syafiq Rosli said...

arep..okeh aku akan pasang niat untuk menguatkan smgt

arep_lockermonth said...

syafiq : gud luck!

siti zaleha said...

en.syafiq be strong oke. u can do it dude! :)

Syafiq Rosli said...

siti zaleha..thank ya..:)

Syafiq Rosli said...

arep..thank

arep_lockermonth said...

syafiq : most welkam lorh@!

DiNaZ said...

hidup kita bukan mencapai waktu yang panjang dan sepanjang kehidupan kita ini kita tak akan habis menuntut ilmu yang ada didunia ini...jangan salahkan diri dengan apa yang telah terjadi nanti semamgan akan terus melayang....muhasabah diri dan belajarlah dari kesilapan kerana itulah sebaik2 yang perlu kita lakukan dan tuntut lah ilmu selagi hayat dikandung badan.... ^_^

Syafiq Rosli said...

dinaz..huhu kata-kata yang bernas..thank ya..

qɐɥɐʍ zzɐuɹǝ said...

gud luck bro... slagi ade mase, blaja leklok..
btw..amik kos ape?

Syafiq Rosli said...

ernazz..thank yaw..kesihatan persekitaran je..hehe