Wednesday, December 15, 2010

Tidak Peduli..Maut Menanti

Assalamualaikum..dewasa ini..negara kita sedang rancak berperang dengan musuh yang amat berbahaya..walaupun ianya kecil ia mampu membunuh warga negara kita..kita haruslah berwaspada dengannya..jikalau kita tidak menghalangnya..nyawa kita akan menjadi mangsa yang seterusnya..

Ayuh rakyat Malaysia..kita banteras musuh kita supaya kita dapat hidup aman dan tenang..Siapa lagi kalau bukan diri kita sendiri untuk mematahkan segala serangan musuh-musuh kita..Kebelakangan ini..ramai yang telah menjadi korban jiwanya..Alangkah sedih kita melihat warga negara kita meninggalkan pergi tanpa kembali lagi..

Di manakah kesedaran kita..harus berapa lama lagi yang kita perlu tunggu untuk menumpaskan musuh-musuh kita..Sedarlah wahai manusia..kita tidak punya masa yang banyak lagi..wabak denggi semakin menjadi-jadi..tolonglah bersihkan kawasan rumah kita..supaya tidak menjadi tempat pembiakan jentik-jentik..

Jangan salah faham ye..hehe..aku tujukan kepada denggi yang terus menular di negara kita..luangkan lah masa sekurang-kurangnya 10 minit..untuk mengemaskan persekitaran rumah kita..beringatlah..

NEVER SAY NEVER..peace!!


5 comments:

Anisa said...

nyamuk.sila sedut lemak
jgn sedut darah
heee

Unknown said...

saya pernah sekali kena demam denggi..thun lepas la..4 hari dok kat hospital..hehe

Syafiq Rosli said...

anisa..hehe..bleh ke mcm tuh

rozuan..hihi..aku jgk pernah kena..

bayi beriman said...

anisa hang tuah : kalau nyamuk sedut lemak . sy lahh manusia paling bertuah ;p

baru tadi ade banci dan check umah tentang kes denggi ..

lai2 , singgah blog saya semua

http://bayiberiman.blogspot.com/

;)

Syafiq Rosli said...

bayi..hehe tuh la..xde la kurang darah kita..:)