Monday, March 11, 2013

Lawak Jenaka dan Lawak Bodoh

Dalam kehidupan seharian manusia..tidak sah kalau tak gelak..aku boleh potong jari kalau ada manusia tak gelak..haha..tapi aku tak pastilah kalau ada orang betul-betul tak gelik..memang pelik orangnya..


Sumber: Google

Apa yang kita tahu..ada sesetengah orang sukakan lawak..sebagai penghibur untuk memberikan kehidupan yang lebih "happening" katanya..namun ada segelintir yang suka melawak bodoh..di sini bukanlah bermaksud orang yang membuat lawak tu bodoh..tetapi lawak yang mungkin menyentuh isu-isu kekeluargaan dan mungkin membuatkan sesorang itu terasa atau pun terguris..

Lawak jenaka atau lawak bodoh jauh sekali..kerana mungkin kita boleh menerimanya..tapi perasaan manusia kita perlu jaga..boleh melawak..tapi biarlah berpada-pada dan bersesuaian..sebagai contoh ayat di atas..memang lawak.."10 facts about You"..lawak ini kadang-kadang boleh menjatuhkan air muka orang..lawak yang macam tu memang tak elok..biarlah lawak yang bagi semangat dan bertujuan sebagai contoh

Lawak yang perli..dalam situasi:

A: Ali kau mcm Brad Pitt la..

B: Banyak la kau man..biasa je aku...

A: Betul, aku tak tipu cuba ngorat Neelofa..hehe

B: Haish mana boleh, Neelofa tak pandang aku

Di mana ni Man ni memerli Ali suruh ngorat Neelofa, sedangkan Ali ni malas bergaya walaupun sudah dipaksa oleh Man..lebih kuranglah..haha..aku pun tak tahu sangat nak jelaskan macam mana..Lebih baik kita lawak jenaka..untung badan boleh jadi macam Jozan..pak cik kayo..haha..tak adalah lawak untuk suka-suka je..

Jangan malu-malu untuk berlawak..supaya hidup kita ni tak terlalu sunyi..penghibur di kala duka..cewah..lain macam pulak ayat aku..mana tahu aku update pasal cinta kan..lalala..chow

mood: sejuk weh

1 comment:

Amanina said...

Lawak sambil kena perli terasa jugak la..hehe