Tuesday, March 12, 2013

Bela Kucing Sebagai Satu Trend?





Sumber: Google

Kucing merupakan haiwan yang jinak..tapi kadang-kadang ia boleh menjadi garang jika kita tidak pandai layannya..aku ni tak adalah pandai sangat bab-bab kucing..yang paling aku suka kucing yang ada bulu tebal..best woo belai-belai..lembut..haha..zaman sekarang ni memang terlalu ramai yang membela kucing..aku salut mereka yang sanggup habis beribu-ribu untuk memastikan kucingnya sentiasa dalam keadaan sihat dan menikmati kemudahan yang baik..


Adakah ianya menjadi satu trend?? atau pun minat yang mendalam terhadap haiwan ini?? memang ramai yang bela kucing sekarang ni..tapi bagi aku..ianya satu amalan yang mulia..kerana kucing pun merupakan makhluk tuhan..jadi seeloknya kita menjaganya sebaik yang mungkin..tak kisahlah trend ataupun minatkan..yang penting jangan seksa sudahlah..

Kucing sekarang dengan kucing dahulu memang berbeza..cuba kita lihat dari aspek:

Makanan: Kucing dulu makan ikan sahaja..
                  Kucing sekarang makan friskies

Tempat tidur: Kucing dulu atas lantai
                        Kucing sekarang atas katil

dan banyak lagilah..memang beruntung kucing sekarang..


Pembelaan kucing ini juga merupakan salah satu alternatif untuk mengurangkan jumlah haiwan yang terbiar..yelah kadang-kadang kesian kita tengok kucing kena langgar..dan terkena penyakit kurap..jadi, teruskan dengan amalan yang mulia ini..yang penting jangan biarkan kucing ini bersendirian di luar..takut kebas dek orang buat kucing goreng..(terutama myanmar dan vietnam)..peace

mood: mata mengantuk sebab terlebih tidur

8 comments:

angel bdadary said...

Boleh wat peluk masa tengah stress.. Jgn sampai kne cakar sudah la hehehe...

Amanina said...

Kat rumah ada sepasang kucing parsi.. best main dgn bulu tbal

Anonymous said...

I love your blog.. very nice colors & theme.
Did you make this website yourself or did you hire someone to do it for you?
Plz respond as I'm looking to design my own blog and would like to find out where u got this from. appreciate it

Look into my weblog ... from affiliate programs

cik tenggiling said...

Kucing pun jadi trend..masalah betul...semua bnda nk dijadikan trend

Seneorita Baharin said...

hee, betul tu kucing sekarang mngada ngada, bagi ikan pun xmau makan dah, naka friskies jgk... :D

btw, nice entry, follow u here.. :)

Mira Maisara said...

bele kucing jugak kt rumah. tak nak makan ikan. nk makan whiskes je. adui la..

Anonymous said...

you are actually a good webmaster. The site loading velocity is incredible.
It sort of feels that you're doing any unique trick. Moreover, The contents are masterwork. you have performed a great process in this matter!

Also visit my site; kredit ohne schufa hartz 4

Anonymous said...

Thanks a bunch for sharing this with all people you really realize what you're speaking approximately! Bookmarked. Kindly additionally seek advice from my website =). We may have a hyperlink trade contract among us

Here is my blog post besten privaten krankenversicherungen