Thursday, March 22, 2012

Anti Gadis Lari Rumah



Apalah hendak jadi dengan sesetengah gadis yang sanggup lari daripada rumah..sukar untuk kita fahami gadis2 yang gemar lari dari rumah untuk mendapatkan cinta sejati..(konon2)..bagi aku punca mereka lari dari rumah disebabkan mendapat tentangan keluarga mahupun mempunyai hubungan yang dingin dengan keluarga mereka..Tambahan itu, mungkin disebabkan fikiran mereka masih belum matang dan tidak dapat berfikir secara rasional..

Sering saja kes lari rumah ini berlaku dan tempampang di dada akhbar..di manakah keluarga mereka??mungkin ada sesetengah keluarga terlalu taksub dengan kerjaya masing2 demi kesenangan namun kita jangan terlupa..sebagai ibu bapa..mereka seharusnya mengambil berat tentang anak2 mereka..ini bukannya perkara yang mudah..tanpa ibu bapa siapalah lagi yang boleh mencorakkan anak2 ini..

Mungkin ada di antara kita memandang remeh kes2 seperti ini..aku harap sangat ibu bapa dapat membuka mata seluas-luasnya untuk mengurangkan kes lari dari rumah..wahai gadis2 di luar sana..janganlah melakukan perkara yang boleh dianggap "bodoh" minta maaf jika bahasa terlalu kasar..sekian..

mood: letih

9 comments:

luqman zakaria said...

erm..nape lah nak larik umah! buang mase ..duk umah kan best !!home sweet home~~hehe

luqman zakaria said...

erm..nape lah nak larik umah! buang mase ..duk umah kan best !!home sweet home~~hehe

laskar pelangi said...

macam macam la sekarang..=,-

Iera balqis said...

nice entry..hehe..wow ! nauzubillah..mudah2an sye xseperti di atas nie..jika seorang wanita itu mempunyai masalah haruslah pandai berfikir secara rasional , iman yg kuat xakn sesama sekali dye lari rumah demi ingin release tension only..ble dye ade prob dye akn sentiasa igt pada yg Maha Es..Becouse Allah always be there for you anytime..hehe..anyway , done follow here ! hit me back..please visit & follow my blog..please give some an ur opinion my entry..tq ^^

Mish Apple said...

lari rumah tak dpt makan .

ZYASH said...

tah hapelah masalah diorg ne suka suki jer nak lari dari umah..mental agak eh...kurang didikan agama le ne,,,,

mamawana said...

Sebelum depa lari dari rumah , ibu bapa kena bawa depa selalu jalan2 balik kampung ka.. ziarah rumah sedara mara atok nenek ker... jalan2 cuci mata... supaya mereka tak stress dan boring. Emak pulak sebuk layan adik2 ajer hingga gadis2 ini rasa tidak disayangi dan tidak dipedulikan. Asyik berkurung buat kerja rumah, study mungkin depa stress... guaner gamoknya..

roha said...

hmmm dulu nak keluar rumah pun takut mak marah. tapi tak pernah plak rasa terkongkong atau stress duduk rumah.mungkin juga mereka kurang perhatian daripada ibu bapa dan diri sendiri yang gatal nak bercinta ...

Yasmin Aris II said...

heheh, tak matang ouh yg lari umah ni .
tak pk panjang .