Tuesday, January 3, 2012

10 Perkara Yang Merosakkan Otak

  1. Tidak Mengambil Sarapan Pagi
  2. Terlebih Makan
  3. Merokok
  4. Mengambil Gula Berlebihan
  5. Menghidu Udara Yang Tercemar
  6. Tidur Dengan Menutup Muka
  7. Tidur Yang Berlebihan
  8. Kurang Imaginasi
  9. Jarang Berfikir
  10. Tidak Membaca AlQuran

Di atas adalah perkara-perkara yang mengundang kepada kerosakan otak..Jadi jika anda ada melakukan perkara di atas silalah berhati-hati..ini adalah sumber dari yang orang yang bertauliah..ada penerangan setiap bahagian di atas..tapi aku kesuntukan masa kerana dengan peperiksaan yang semakin hampir..jika tidak pasti dengan di atas boleh terus hubungi aku..aku paling tertarik dengan nombor 10..kita sebagai umat Islam rajin-rajinkan lah membaca AlQuran..kerana terdapat pelbagai manfaat di dalamnya..chow..

10 comments:

cik pieja hut said...

kene kurangkan makan lah macam ni.

Syafiq Ahadin said...

huhu! like!!! :)

Rozuan Ismail said...

skip breakfast rosak otak?erk.pasni x nak skip lah

C i k P i p i T e m b a m said...

no 1 tu.. hmm.. selalu trlepas. haha

efa nur said...

no.10 tuu paling penting! ^^

gud luck final exm! :)

Blog Efa Nur :)

Shafika Syuhada Rosli said...

owez tidor tutup muka coz silau dgn lampu . ~~' rumate stay up .

my Ceritera

iz said...

nasib baik gua tak merokok

Fizz said...

em, boleh nyatakan sumber mana? nak buat rujukan.. no 10 adalah perkara yang kian dilupakan dan langsung tidak ditekankan serta diterapkan oleh ibu bapa. ibu bapa pun ramai yang kurang amalkan, camna nak anak ikut..

Syafiq Rosli said...

fizz..aku dapat ni dari uitm..badan kerohanian

SnowladieS said...

kena...bykkan imaginasi ke? er..