Saturday, May 14, 2011

Wanita Yang Bagaimanakah Harus Di Pilih


Dalam memilih pasangan..aku tak nafikan..memang ramai yang cerewet..nak macam ni lah..nak macam tuh lah..masing2 mahukan kesempurnaan..tapi apakan daya..kita sebagai umat manusia adalah serba kekurangan..namun di sebalik kekurangan itu..kita jangan putus asa untuk mencari kesempurnaan tersebut..

Bagi aku dalam memilih pasangan hidup amatlah penting..bukan apa, pasangan yang dipilih akan hidup bersama kita sehingga kita menghembuskan nafas yang terakhir..kalau lah kita tersilap langkah..akibatnya kita juga yang merana..aku selalu terfikir..wanita yang bagaimanakah harus aku pilih..yang cantik ke??..yang comel ke??..berbagai2 persoalan yang timbul di kotak fikiran aku..

Secara jujurnya..kalau aku diberi peluang untuk memilih pasangan..ciri2 yang dititikberatkan:

  • Sedap mata memandang
  • Agama Islam
  • Menghormati orang tua
  • Bukan mata duitan
  • Mudah dibawa berbincang
  • Keturunan yang baik
  • Bekerjaya
Simple je wanita yang aku pilih untuk menjadi pasangan aku..aku bukan lah mengharapkan yang cantik sangat pun..itu pun tak boleh jugak..kita cermin balik diri kita ni..kita duk mengharapkan sesuatu yang cantik..walhal diri sendiri entah ke mana kan..jadi, biarlah cari yang sederhana..yang dapat memuaskan hati kita..

Jangan terburu2 dalam memilih pasangan..fikirlah sebaik mungkin sebelum memilih si dia sebagai peneman hidup yang abadi..selalu lah berdoa supaya diketemukan pasangan yang baik..sedikit perkongsian daripada aku..mungkinkah ciri2 di atas ada terdapat pada Miss Genit ini..hehe..gambar sekadar hiasan..tiada kena mengena hidup atau pun mati..peace
 
mood: wanita oh wanita


40 comments:

CIK FERRA AWW said...

SAYA SAYA SAYA? HEHE ;P

eyjalukman said...

btol tu btol .
klu kita nk yg perfect , tgk balik diri perfect ke idak kan .
good luck in blogging ! ;)

NURUL NADIAH MAMAT said...

moga berjumpa dengan jodoh yang tebaik... :)

Ecah Shafiee said...

semoga dpt ciri2 wanita idaman..

~uǝǝʇɐɟ said...

yang penting tahu hormat orang tua (:

::contengan hati::)) said...

yup kalau yang cantek2 sangat pening gak kepala kan,, nanty jalan ngn dia semua owg tgk ahhhaha

iniialahaku said...

abang...pilihla I ni ha...single mingle lagi tau...hahaha

miszlullaby said...

cun awek dlm gambo tu..
moga smpai hajat di hati.^__^.ML follow cni. oh ye, jmput dtg join give away from moscow k? =)

Edy Fee said...

amin ..ikut sunnah and cara islam

APi said...

kita tahu tiada yang sempurna kan..
masing-masing ada kelebihan dan kekurangan..
orang kata kena saling melengkapi gitu..
kan kan kan..

alexa yussida said...

dah tak lama la tu nak tamatkan zmn bujang :)

HaNa HoNeY said...

haha...perbaiki dri sndri then bru cari calon sesuai kan kan?
^_^

Cik Ila said...

Bagus2..jgn memilih sgt sgt.Kadang2 pilihan kita tu tak semestinya kena dgn jiwa kita. ;)

MiSz fiFiEyQa said...

Btul tu..Ukur bju di badan sendiri...eh,ade kaitan ke?haha

mahirahnazlim said...

setiap org telah ditentukan pasangan yg terbaik , insyallah .

mood : lelaki oh lelaki

Rozuan Ismail said...

ciri-ciri yang dipilih tu subjektif.bergantung pada individu. =)

mamawana said...

Yang sedap mata memandang , yg cantik dimata manusia dan Tuhan. Yakni yg solleh amalnya. Bukan sekadar Islam di IC shj krn iman tidak dpt diwarisi.

Azmira Yusoff said...

Boleh menerima seadanya.

AISYA humaira said...

aku ade tak ciri2 tu sapik? wakakakakakaka

najihah sahami said...

cewwah!gmbor sab xtahan oo..hak2..elok la ampa duk main cilok2 gambaq. haha..

semoga dpt jodoh yg baik. aminnn~

tulus sweet said...

beragama kayh! ish geramnya kat si dia tu...huhu

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

semoga SR jumpe wanita idaman SR yerk :)

pearl jade said...

eceh..bg indirect msg kt FL nmpk..hehe
akk doakan syafiq jmp jodoh yg btul2 sesuai dgn syafiq :)

http://pearl-jade86.blogspot.com/2011/05/wahai-wanita-solehah-jangan-risau-akan.html

sasa_fyna said...

masing2 ade kelemahan dan kelebihan..
tapi cantikla miss genit tuu

cucu umie said...

wow, 7 kreteria..incya-Allah apa yg bro idamkan akan diperolehi,.amin44x.. btw, kalau ikot islam 4perkara yg penting sudah cukup..hehe

schasya said...

urm betol2, yang sedap mata memandang n berketurunan baik2 ! kdg2 diri kita ini bukan lar sempurna sgt, tapi nk pasangan yang mcm puteri n putera raja ! heheee (: btw, i like ur entry . .

Ujang9897 said...

playboy mcm kau ni reti jugak carik ciri2 ek..hahahaha



ramai wanita berator nk kau ni..cpt2 kawin...


berhenti la jadi GAY wahai syafiq..hahahah

alia zarfullah said...

SEMUA LELAKI MAHUKAN YANG TEBAIK UNTUK DIRI NYA. BEGITU JUGA PEREMPUAN. ALHAMDULILA KALAU PILIHAN CIRI CIRI NYA BAGUS..APA LAGI KAWEN LA CEPAT!

Qaseh dalia adelia said...

qaseh ade je sume ciri2 tu .. nasib bek ai dah berpunye haha

KAMIHIDUP said...

amboi, memilih, wahaaaa. kahwinlah cepat, hentikan sifat gay. :)

ekmal said...

aku kembali memanaskn blog aku..hehehe...
btw tgh rapat dgn someone ni..tu aku lepak puncak lama..hahaha

Farahanis Waheda said...

saya doakan anda menjumpai gadis yang dicari :)

nazirah said...

eh eh ciri-ciri tu ada kat saya la hak hak.. adehh smg SR jmp prmpuan yg diidamkan tapi tak semuanya yg kte impikan itu kte akan dpt juzt brsykr dgn apa yg kte dpt nt ok gudluck SR :)

~CiK TiNieY~ said...

ok la tu...kdg2 pe yg kita nak x dapat..jadi terima la seadanya..:)

ara said...

eh eh..
sis sab laa (:

ara said...

eh eh..
sis sab laa (:

sab said...

wow!! haha..anda buat saya malu! wee~
tapi saya belum berkerjaya lagi.. wink2..

:.—¤÷('[¤*F.a.n.a*¤]')÷¤—- said...

sesungguhnya jodoh pertemuan ditangan tuhan..:)

nur cahaya said...

salam..setuju..kadang2 kita minta macam2..nak si dia macam tu macam nie..kena itu kena ini tapi kita camne lak..?nak dapat yang terbaek kena belajr jadi yang terbaek..^^

sweety pinky said...

:) da pandaii adik akak hehehehe