Saturday, April 30, 2011

Wanita Adalah Hiasan Dunia


Gambar hiasan..tiada kena mengena dengan isi kandugan di bawah

Memang tidak dapat disangkal lagi..wanita adalah hiasan dunia..mungkin benar kata2 ini..aku dapat merasakan tanpa kehadiran wanita di dunia ini..pasti tiada sinar kehidupan yang kita lalui..pada aku wanita boleh menjadi pembunuh dan jugak penghias di dunia..sebab apa?? 

Pembunuh
Kadang kala kita sebagai lelaki selalu termakan dengan godaan wanita, pujuk rayu..sedangkan kita tahu perkara itu salah tapi kita lakukan jugak..aku tidak lah cakap semua perempuan macam tuh..mungkin ada sesetengah di kalangan kita kan..siapa tahu..jadi, kepada lelaki di luar sana..haruslah menilai sebuah perkenalan itu dengan lebih teliti supaya tidak memakan diri kelak..

Penghias
Wanita jugak merupakan penghias di dalam dunia ini..aku mengaku..aku memang suka lihat perempuan cantik..bagi aku biarlah perempuan itu cantik di luar serta dalamnya..barulah aku berkenan..hehe..gurau je..best tengok perempuan cantik2 ni..sedap mata memandang kan..kalau lah takde perempuan, aku pun tak tahu apa yang terjadi sekarang pada dunia..wanita yang sejak azalinya sudah memiliki kecantikan..aku harapkan jagalah sebaik2 nya..gunakanlah kecantikan itu di jalan yang benar..

Apa yang aku dapat simpulkan..kecantikan yang telah dimiliki..haruslah kita hargainya..

Nak tahu tak siapa perempuan di atas..dia adalah seorang sahabat aku..baik dan cantik orangnya..:)
boleh layari blognya di http://farahaniswaheda.blogspot.com

mood:love to see pretty woman


12 comments:

!! Kodet !! said...

kalau lelaki hiasan dunia kena letak muka aku la nampaknya

erlina said...

what about who not pretty?? pity us :P

Gen2Merah said...

Nak cari wanita yang solehah lah.. (",)
p/s: comey kawan awak ni. jap lagi saya nak terjah blog dia plak nak jalinkan silaturrahim.. (",)

--hunny-- said...

betul tu,tapi lelaki kena protect wanita supaya terus menjadi penghias didunia ini..

fieha said...

seindah perhiasan adalah wanita solehah :)

cik fza said...

sebab tu hawa dicipta tuk adam tuk saling melengkapi.

::FAIZ FARISH:: said...

haha komen Kodet....

aziah said...

sangat beruntung kalau wanita tu mempunyai wajah yang cantik dan peribadi yang turut cantik kan.. :)

kuku cawan said...

Alhamdulillah..
sebaek2 hiasan didunia..adalah wanita solehah..
=)

waN Mohd Salim said...

best ... cantek la pompuan tu .. nk men mate sikit

Lyaa Suriany said...

heeeeee farahanis wahida...
adik angkat sy..
cntik kan dia

Farahanis Waheda said...

Wahai SR, sungguh rajin anda menampal wajah sy macam cendol tu disitu.
dhla tajuk entry takleh bla hahah

btw, awak mmg kawan sy paling baik :)

NEVER SAY NEVER :D