Monday, April 11, 2011

Minggu Orientasi UBM | Mari Berkenalan


Wah!! tengok dah ada Universiti Blogger Malaysia lah..jangan tak percaya..hehe..kalau lah betol2 ada bangunan dia kan lagi bagus..boleh kita belajar dari A to Z..apa itu blog..untungkan..okeh..alamak aku baru je daftar..terlupa lak ada orientasi..huhu..okeh..aku sebagai junior..aku patuh kepada arahan pihak atasan..:)

Antara yang diperlukan dalam orientasi:

letakkan banner UBM dalam entry anda.
Setel

nama anda dan nama blog anda.
Nama diberi MOHD SYAFIQ BIN ROSLI tapi dapat gelaran SR pulak masa dah berblogging ni..haha..korang semua yang panggil..aku ia kan je..huhuBlog aku bernama SANDIWARA SEORANG INSAN..mula2 aku tak percaya jugak dengan nama blog aku ni..mana taknya muka aku rock!! haha..rock lah sangat..tiba2 tengok nama blog macam jiwang..hehe..

sejak bila mula berblog
Aku baru je lagi dalam bidang blog ni..adalah dalam 5 bulan..tak sampai setengah tahun lagi..banyak lagi yang aku belum teroka dalam dunia blog ni..aku pun masih belajar..boleh dianggap newbie jugak lah..:)

apa pandangan anda mengenai dunia blog darsawarsa kini
Pandangan aku mudah je..dunia blog sekarang ni boleh dikatakan menjadi satu trend..hampir setiap hari..pasti ada blog2 newbie akan hadir..tahniah buat korang semua..jangan berpatah balik sekiranya telah memasuki ke dunia ini..percayalah dunia blog ni pasti akan terasa nikmatnya..

pandangan anda mengenai IPTM (institut pengajian tinggi maya) pertama ini
Tak sangka pulak aku..dengan blogging ni..tiba2 munculnya satu idea yang baik..dengan menubuhkan UBM..ini merupakan sesuatu yang jarang kita impikan..maka dengan tetubuhnya UBM ni..boleh lah kita mendalami ilmu2 blog dengan lebih mendalam..:)

Mahu seperti di atas?? sini
moood:suam2 kuku

21 comments:

Ujang9897 said...

dari aku akan meyusul..=)

prof TH said...

bahaha..nice one :P

falia shazana said...

nk wat jugak.. tapi cam xde mase jek.. :)

::FAIZ FARISH:: said...

Menarik ni

EmanTheHalia said...

wah 5 bulan dah 2k follower? haha maju2. huhu

Anem arnamee said...

Comel blogger ada U . Alah, yang follower ribu2 ni,mereka tahap ijazah :-P

UNA budak BAEQ said...

ohoii geng kelass .
jom p class sesama nanti .


*kejap ada malware kejap tak de(:

♥yaya budak suka embun♥ said...

nak jawab kat sini je lah. hihihi :p
mmg dah lama berblog. mula start dengan blog frenster. pastu buat blog pkai blogspot taun 2007. tapi dulu, kat blog tu byk prob. byk entry terpaksa delete. tinggal entry taun 2009. tu pun 1 entry je. hahaha..kesian tak??? T________T

P/s : 5 bulan berblog dah ada 2k followers? awak memang hebat :) blog pun terbaik :D

Salmiah said...

kenalan sesama U.

mahirahnazlim said...

SR lagi la gempak jer 5 bulan baru . HAHA tp update trbaik la .
hehe wellcome to UBM !

encHIx laNDax said...

huhu~ selamat datang ke kelas traffic technology UBM!hahaha

shishi said...

nK join jugak! -.-

q i said...

wahh hbt bru 5 bln dah rmai followerr..

b a m b a m ' s said...

Join jom!: Segmen | Kalau aku ada bakat! Aku nak jadi...

Piqah said...

hebatlah kamu ! baru 5 bulan follower dah ribu-ribu . all the best !

ady said...

nice blog..salam dr stdenut UBM..

kaibudakbaek said...

Salam perkenalan.nice blog :D

Nizam said...

salam kenal dari nizam... :)

CikTomyam said...

salam singgah student UBM gak..amek kos apa? wakakkaa...

R.I.E.Z said...

melawat rakan-rakan UBM.
jemput singgah dan follow..:)

http://riez1004.blogspot.com/2011/04/minggu-orientasi-di-ubm-untuk-ijazah.html

Manja (let it be my sweet name) said...

selamat berkenalan, MAnja student UBM juga


100 Blogger diperlukan