Thursday, April 14, 2011

Aku Dan Wanita


Wanita diciptakan untuk dijaga dan juga disayangi..mereka juga merupakan hiasan dunia yang terbaik..tanpa mereka..tidak lengkap lah hidup kaum lelaki..jadi, di sini..aku nak memberi sedikit pandangan tentang wanita..ini berdasarkan pengalaman aku yang telah aku lalui..sepanjang 22 tahun aku hidup..takde lah lama mana sangat pun..tapi aku teringin berkongsi dengan korang semua..

Bagi aku..hati seorang wanita sangat rapuh..jikalau tidak dijaga dengan betul..pasti kelukaan yang akan dirasai..mereka sangat perlukan perhatian daripada kita..aku memang tidak nafikan..aku memang seorang peramah..aku suka berkawan..tidak kira laki2 atau pun perempuan..tapi aku tak faham..kenapa aku boleh dilabelkan sebagai " playboy "?? salah ke niat aku untuk berkawan..hmm..sesungguhnya tidak salah pun membina persahabatan sesama bangsa dan juga agama..

Wanita oh wanita..aku akui..aku memang ada ramai kawan wanita..kita perlu ingat..dan jangan salah sangka..mungkin dalam mind set..bila seorang lelaki ada ramai kawan wanita je..di cop sebagai " playboy "..sampai bila ini akan berlarutan..memang ada lelaki yang " playboy " tetapi bukan semua ok..buka mata seluas2 nya..jangan sempit kan fikiran kita..ingatlah..bersahabatlah selagi kita mampu ok..tak salah pun di sisi undang2..tapi kalau yang sudah mempunyai pasangan..perlulah tahu batasnya kan..

Kadang2 aku fikir kan..wanita ni boleh menjadi pendorong dan juga semangat dalam hidup aku..tapi dalam masa yang sama..boleh melemahkan semangat kita..sebagai contoh..hubungan terputus di tengah jalan..aku boleh jamin..jiwa, perasaan dan hati pasti luluh..orang kata..macam tersentap sekejap..aku penah alaminya..aku tak dapat buat apa2..

Apa yang aku dapat simpulkan..sayangilah wanita yang berdamping dengan kita..mereka pasti akan menyanyangi kita kembali..dan jangan kasari atau memukulnya..bagi aku..lelaki yang puku perempuan adalah dayus..mesti ingat tuh!!..sekian

mood:wanita oh wanita

15 comments:

Efa Nur said...

berkawan biar beribu2...hihi :)

cik ika said...

btol3..
bkawan biar bermai.
bcinta biaq pada yg sudi,
berkahwin biq lar satu jer..
musuh is zero oke..:)

nurkaloi said...

wanita hiasan dunia
seindah hiasan adalah wanita solehah

ececeh heheh
bagi 10 000 like oke

::FAIZ:: said...

stuju ngan efa

yayamongekss said...

tapi kadg2 susah nk tgok lelaki frust or sedih bile break ngan gf die.. smpaikan exgf die confius either die tu syg kat gf die or saje2 nk couple sebb xpernh nmpak sedih bile break...ade kan lelaki cmtu...=)

Siti Hajar said...

siapa cakap berkawan ramai ni tak boleh. hahaha
kawan biar ribu2 tp cinta biar satu !!

Aini Shahida said...

ye..btol..btol..setuju! :)

Aini Shahida said...

ye..btol..btol..setuju! :)

nurul rasya said...

wanita, the backbone of the nation

Izamir Ridzwan said...

sy pecinta wanita, tapi saya bukan buaya

IMA SALSUZAIMA said...

apa makna di sebalik entri ni wahai syafiq..hehe aku suka la..hehe

IMA SALSUZAIMA said...

tak salah berkawan dengan wanita. Tapi mesti pandai jaga hati gelpren. sebab kadang2 wanita ni mudah cemburu. jaga2 la syafiq. nanti gelpren tersalah sangka.. lain wanita, lain sensetifnya ok.. yang penting, jaga wanita yang kita sayangi.

sayaMastura said...

owh yeah!!

Fizo Suwito said...

perempuan2..kdang2 sngt ssh dfahami khndaknye..slalu sngt brhsia....smpai bila lelaki x dpt fham hbis brantakan dibuatnya....

Meeya Shoppe said...

Tabah dan teruskan hidup dengan ketabahan tersebut..

PAsti ada yg lebih baek..

Lelaki yg baek adalah untuk perempuan yg baek..

=)