Thursday, February 24, 2011

Kita Bagaikan Satu Rumpun

Apa yang aku temui di dalam kehidupan yang serba kekurangan ini..pelbagai onak dan duri yang terpaksa kita tempuhi walaupun dalam keadaan yang mendesak..apa yang sedang berlaku, apa yang kita nampak..pada masa ini..janganlah menuduhnya tanpa usul periksa..kehidupan sebagai seorang blogger sama sahaja seperti manusia biasa..mereka masih melakukan sama seperti manusia biasa melakukan..cuma perbezaannya seorang blogger tidak pernah lekang dari komputer ribanya untuk memberi info-info terkini..

Kita juga sama seperti masyarakat yang lain..hidup di bawah satu bumbung..cuma apa yang aku lihat ada di antara blogger sanggup bertegang leher untuk menjatuhkan nama masing-masing..sepatutnye perkara sebegitu tidak harus berlaku di dalam dunia blogger..kita juga mempunyai hati dan perasaan serta nilai-nilai murni yang telah di didik semenjak di bangku sekolah lagi..cuba lah ingat kembali ke zaman itu..supaya kita dapat mengamalkan cara yang baik dalam menulis blog..

Tiada gunanya kita berperang sesama sendiri..tiada keuntungan yang diperolehi..hanya membazirkan masa malah dosa pulak kita dapat dari fitnah di antara satu sama lain..apa yang aku harapkan daripada dunia blogger..aku impikan sebuah keluarga yang harmoni..serta toleransi bukannya bergaduh sana sini..kalau menegur biarlah dengan cara yang betul..dan kepada yang ditegur terimanya dengan hati yang terbuka..sekian..

NEVER SAY NEVER..peace!!

24 comments:

Gen2Merah said...

betul2... kita menulis dengan ikhlas. bukan utk bersengketa antara satu sama lain..

Kamsiah said...

salam
biasa la kat mana2 pun ada yg berhati busuk mcm tu bro...dengki,irihari,suka tgk org lain jatuh....
apa yg dia dapat...?seronok,puas ati...

La Jieja said...

btol3.... :) nice.

AfiQ said...

yeah... saya amat menyokong ye kata2 en syafiq rosli... hehehehe.. tp tu la, tak baik dengki2 ni... ^^,

::FAIZ FARISH:: said...

cintakan keamanan

forever love said...

yup..betol3 tue..xde gunanya kita bergado..bertarik rambut disebabkan hal remeh temeh..dunia semua tue..

sicKo^ said...

Buat apa nak gaduh2.. Kan lebih senang klau semorang happpy jer.. Dunia pun aman

Farhana Sahri said...

berbaik sesama manusia..tp kadang, kita baik ngn org..org tu lak balas yg xelok pd kita...huhu

tomato said...

betul tu.. :)

ehh lame tak dtg syafiq dah tukar header ek..cantekk :)

yana said...

betul3...sokong abg syafiq...
kan best law sume blogger2 ny cam 1 family...(berangan lebih,,bukan ada org kenal kite)..haha..

Syafiq Rosli said...

@Gen2Merah

betul tuh bro..kita bagaikan satu keluarga kan

Syafiq Rosli said...

@Kamsiah

tuh lah..memang dekat mana2 pn ade..susah nk lindung

Syafiq Rosli said...

@La Jieja

thank eh..:)

Syafiq Rosli said...

@AfiQ

thank bro kerana bersetuju dengan aku..

Syafiq Rosli said...

@::FAIZ FARISH::

yeah..aku pn sama..

Syafiq Rosli said...

@forever love

yap semua tuh duniawi je kan..

Syafiq Rosli said...

@sicKo^

tai xpe aku sokong dgn kata2 ko..

Syafiq Rosli said...

@tomato

hehe..thank eh..:)

Syafiq Rosli said...

@yana

mesti lah ade kan..:)

Syafiq Rosli said...

@Farhana Sahri

huhu macam tuh pn ssah jgk kan..

zaty zakarie said...

salam singgah.
pertama kali jenguk blog awk.
tertarik dengan gaya penulisan yg halus dan padat.
sy newbie disini.
byk yg perlu sy belajar.
'kite satu rumpun'
sy hrp keputusan sy utk berbelog ni d terima sume dlm keluarga ni.:)
jemput2 singgah blog sy yg baru sebulan jagung.:)
zatyzakarie.blogspot.com

farhaniza azman said...

btol tu... x payah lah nak pecah2..dah penat tgk perpecahan dalam kalangan kite... so, kite duduk serumpun..hehehehe..nice..^_^

jom kwn2 dtg sini:

http://holylightfarhaniza.blogspot.com/2011/02/saya-dan-tulang-rusuk.html

zikeryhassan said...

kadankadang pembelajaran berlaku dari perkara yang negatif.

misz FaTiN said...

betul..betul..kita duduk bawh 1 rumpun.. so,,tak perlulah nak gado2 ni. nampak tak manis di disitu