Sunday, January 2, 2011

Kenapa Filem Hindustan Membuatkan Orang Lebih Tersentuh?






Source: Yahoo images

Kebiasaannya waktu malam yang tenang..fikiran kita senantisa dihidangkan perkara-perkara yang indah..dalam kata lainnya perasaan jiwang yang bermain-main di dalam kepala kita..eh ada kaitan ke dengan gambar di atas..hehe..Kalau nak diikutkan pada waktu dulu..filem hindi membuatkan kita lebih cepat menitiskan air mata..kenapa eh?? sedangkan filem-filem di negara kita tidak kurang hebatnya..Sebelum ni memang aku tak pernah tengok cerita hindustan..akhirnya nak tak nak..aku tertonton filem MOHABBATEIN..wow memang power beb..cerita ini banyak menyentuh perasaan kita..daripada mula hinggalah ke akhirnya..

Tetapi bagi aku..di manakah terletak kekuatan filem hindi ni..PELAKON atau JALAN CERITA?? kalau nak dikatakan pelakonnya berjaya menjiwai watak..mungkin juga..di dalam setiap filem jalan cerita jugak memainkan peranan yang penting..jikalau jalan ceritanya boring..takdelah orang yang menontonnya tersentuh hati kan..Filem hindi ni pernah menjadi kegilaan ramai..namun filem Korea telah memintas kehebatan filem hindi..Ini bergantung kepada diri masing-masing untuk membuat pilihan..haha jangan ingat pulak yang menonton filem hindi ni jiwang..tak baik ye salah sangka..dosa..hehe..sekadar berkongsi..:)

NEVER SAY NEVER..peace!!

17 comments:

Bob Merley said...

background music la beb. soundtrack kene power. macam Mohabbatein, ade suara 'aaaAAAaaaAaaaAaaaa'. Menusuk kalbu beb!

cik yuz said...

hero kacak~
heee~

liyana said...

oh sgt suke cite ni.. lebih 20kali tgk kot. siap dh hafal part mane best.. haha

fara feroza said...

nak jawab nak jawab..hehehe.

filem diorg ade hero n heroin yg cantik n hensem..tu bukn fakto penting sbb hero malyu pun hensem gak...diorg berlakun betul2 seolah2 memang tu adalah diorg..sedih betul2...sayang betul2... kalau cite melayu diorg tak pandai sedih..bercinta pandai lak..tapi ape2 pun filem melayu tetap tgk kat panggung..:)

Amy Syaquena said...

sebab suka tengok heronya.. he3..gatal sungguh aku nie toink2x..:)

Ain Zulaikha said...

orang hindustan feeling dia vah vah vah kot.. filem paling best n sampai skrg buat orang nangis cite kuch kuch hota hey... tu mmg best gila..

pelakon dia pandai menjiwai watak rasanya.. dengan muka lagi...

Ain Zulaikha said...

tambah lagi dengan lagu , kan ada lagu.. hehe

azieazah said...

Samada lagu, pelakun atau costume, segalanya memainkan peranan yang cukup baik utk fiem menjadi minatan orang atau hiburan atau mungkin menang award.

Ikut selera kita laaa...

efa said...

huhu...ceta hindustan ni menyentuh hati..hehehe..1 lg lagu2 ceta hindustan ni best2 hehehe..and hero and heroin cun+hensem hoho...

Syafiq Rosli said...

bob merley..haha tuh lagu mendayu2 beb

cik yuz..wah laju je eh..hehe

liyana..omg byknye..huhu..mmg fanatik eh

fara feroza..yeah btul tuh..kalau dia menangis mcm berlaku sprti realiti kan

amy..sis haha nakai eh..

ainzulaikha..yes u r rght..bila semua tuh ada..mmg dpt lah mnyntuh perasaan kan

azieazah..tau xpe kan..layan..hehe

Syafiq Rosli said...

efa..hehe bab tuh je eh sk tgk..hehe

tomatokering :) said...

bab lagu tuh yg menyayat hati . hahaks dah lame tak lyn hindustan .:)

Syafiq Rosli said...

tomatokering..haha tuh la..

.::: Princess MOMOY :::. said...

nice entry bro
tapi momoy tak pernah laa tengok citer hindustan sampai abes
mesti tengok separuh jer
yang separuh lagi tido
sebab byk sangat lagu2 ...nak tunggu abes tarian dah lelap. huhu...


Sebab Mengapa HARIMAU MALAYA Tidak Boleh Ditukar Kepada HARIMAU MALAYSIA !!

MY RECENT POST: Jom Kenal KHAIRUL FAHMI CHE MAT Yang Encem

Syafiq Rosli said...

princess momoy..hehe mgkin momoy kurang minat kot..tuh la kdg2 lagu dia lama sgt kn..

Cik Miera Aziz said...

Heee. Suka sgt tgk cite Hindustan! Hampir hafal sume lagu! >,<

Bestnyee cte hindustan maybe sbb pelakonnya, jalan cerita and lagu dlm cite tuu.

Suka sgtt!

Syafiq Rosli said...

cik miera aziz..hehe ye ke..wah hebat smpi hafal lagu..hehe