Monday, January 17, 2011

Hati Lelaki Sememangnya Rapuh

Pasti ramai yang tidak menyangka, hati seorang lelaki tidaklah sekuat mana seperti yang diperkatakan..memang sebelum ini..kita selalu menyebut..hati perempuan memang rapuh bagaikan kapas bila disirami dengan air..maka kapas itu akan mengecut..begitulah aku maksudkan..siapa sangka..mempunyai saiz badan yang berketul-ketul, dan tubuhnya yang sasa..apabila ditinggalkan pasangan masing-masing..mata si pemuda pasti bergenang kesedihan..kadang-kadang kita hanya dapat lihat di luaran sahaja mereka kuat..tetapi dalamannya hanya diri sendiri yang tahu..

Kadang-kadang pandangan wanita terhadap lelaki yang mempunyai sifat ego..tidaklah aku menafikan..memang ada yang betul..walaubagaimanapun..dalam keegoannya pasti ada yang rapuh..paling tidaknya air mata yang mengalir pasti berlaku pada setiap lelaki..setinggi mana pun egonya..tatkala bila sampai waktunya..hatinya pasti mengalah..dulu aku jugak mempunyai ego..bila difikirkan balik..apa untungnya ego ni..sebenarnya tak membawa keuntungan langsung pada perhubungan..mungkin ianya boleh digunakan di tempat-tempat tertentu..

Ingatlah..jangan lah biar ianya terlalu rapuh..akibatnya memakan diri nanti..

NEVER SAY NEVER..peace!!

20 comments:

adrinaqamarina said...

ada kawan kte salu pesan, jangan bazirkan air mata kte untuk benda selain untuk pencipta kita dan famili kte. :)

err macam dah lari sket je dari topik dye. ngeee~!

saNah said...

ermm pgakaun seorg lelaki n luahan seorg lelaki frst tym sanah dgr,,,anyway sanah ska pndpt wak ttg ego 2,,,http://sanahgurlz@blogspot.com

Azie Azra said...

setiap hati hamba Allah sebenanye rapuh.yg mmbezakan hanyalah penyebabnya.ade yg walau dtgglkn wanita msih kukuh ttp bila dtgglkn keluarga tsyg.jtuh juga egonya.sekadar pndapat :)

AfiQ said...

rapuh???? betol kot... kadang2 boleh rapuh... x salah kot kalau hati rapuh.. cume jgn terlalu rapuh.. sebab tu bahaya... =P

eddy syrol said...

sebenornyer yg paling tepat ialah, hati manusia itu sememangnya rapuh... sgt2

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

hmm...
llaki pon hati manusia gak kan?
haha,
tp betullah...
lelaki juga manusia.
mereka juga sensitip..

mr.panda said...

hati aku memang rapuh..lau xcaya,baca entry aku..
aku menangis
hahaha...

ejulz said...

pernah tgk cerita "antara garisan"? begitulah rapuhnya hati manusia pabila dikuasai nafsu dan setan.. wpun berpendidikan agama tetap tewas dgn bisikan setan.. sama2lah kita beringat.. :)

fariehan ibrahim said...

rambut sama hitam, tapi hati lain2.
btul lar tu,kn? huhu!
stiap org de prasaan berbeza, de cra berbeza nk hadapi kekecewaan.

btoi3, jgn biarkn hati terlalu rapuh,
stiap dugaan tu tndanya Allah syg. =)

kaAka said...

xslah tuk kte mnjukkn expression kte kat org lain...xslh tuk kte blagak ego...apa yg pntg jdlh dri kte yg sng dmata org lain...=D

Suhami Ahmad said...

Lelaki pun manusia biasa. Punya hati dan perasaan. Tak salah kalau menangis, tapi jangan nangis macam Fahrin Ahmad



larikkkkkkk

Syafiq Rosli said...

adrina..eh xlari pun..ok la tuh pendapat masing2 kan

sanah..huhu ye ke..xdelah pengakuan pun..di tujukan kepada semua

azie..thank ya..:)

afiq..tau xpe..kalau terlalu rapuh lain plak jadinya

eddy..mayb lah..depend pada manusia itu sendiri

ctiey..yeah hanya insan biasa..:)

mr panda..pergh cayalah

ejulz..semestinya pernah byk kali jgk..yeah itu berkaitan dengan nafsu

fariehan ibrahim..yeah nice komen

kaaka..that true..jd dri sndiri kan

suhaimi..haha ape kaitan tuh

cik bahulu oren said...

manusia ada perasaan
sbb tu ada tangisan :)

MIRAZ said...

betul ape yg ko tulis ni bro..walaupun luaran kite nampak macam kuat, kite ada hak untuk berasa sedih..

Syafiq Rosli said...

cik bahulu..yeah tau xpe

miraz..emm..yep2..

efa said...

tak taw plak hati laki ni rapuh..selalu kental ja er ya ka...bru taw..huhu

Syafiq Rosli said...

efa..tak sekental mn pn..huhu

Dai Sasaki said...

bro, setuju sgt dgn statement nie....
like3!!!this post damn much!!!!

seEGO mana seseorang itu tp ia tetap ada kerapuhan tuk secebis harapan kot kn???(mesti xpham statement nie kn?)

Syafiq Rosli said...

dai sasaki..hehe paham ler..thank

! Arjunakirana ! said...

RAPUH HATI KU HUHUHUHU :)