Thursday, January 13, 2011

Bukan Mudah Untuk Memberikan Kebahagiaan Kepada Semua Orang

Assalamualaikum..hari ni merupakan hari Jumaat di mana merupakan hari yang berkat untuk umat Islam..semoga memberi keberkatan kepada korang semua..amin..sebagai seorang insan yang lemah dan pelupa..kita sememangnya tidak lari daripada melakukan kesilapan..apa yang aku utarakan hari ni..senang ke untuk kita membahagiakan semua orang?? sudah semestinya dengan selamba aku jawab..memang tidak..tapi korang aku tak tahulah..huhu..berkaitan untuk menjaga perasaan orang lain..sebenarnya perkara ini tidaklah semudah kita menjaga binatang ternakan..walaupun ia tidak dapat dilihat menggunakan mata kasar..apabila ia telah terluka..jangan haraplah untuk dapat menyembuhkannya dengan senang..dengan bayaran setinggi mana pun..luka itu sentiasa terpahat..

Memang selalu disebut-sebut..kita perlu memberi kebahagian kepada keluarga, pasangan hidup dan juga teman-teman..namun di sebalik itu..mungkinkah mereka akan memberikan kebahagian kepada kita..bagaimana lagi harus kita bertindak untuk memberikan kebahagiaan kepada mereka..sedangkan diri sendiri tidak bahagia..di manakah jalan keluar daripada kebuntuan ini?? Bagi aku..sesiapa yang mendampingi diri aku..aku akan memberikan kebahagiaan kepada mereka..bukan memberi kebahagiaan seperti berpacaran atau pun apa-apa..dalam erti kata lain..orang akan senang bila bersama kita..macam itu lah prinsip aku..aku tidak suka untuk bermusuhan..

Kebahagiaan akan hadir apabila kedua-dua pihak memberikan respon yang baik..maka lahirlah ia..ini sekadar berkongsi apa yang terdetik di kepala aku..the end!!

NEVER SAY NEVER..peace!!

18 comments:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

give n take tu penting....

wunny said...

bkn muda utk cri kbhgian itu....

sab said...

yup! terbaik! :)

bulanditutupawan said...

hahaa!
betol!!
susah nk jage hati semua owg nih~
last2 hati sendri terabai~
ape yg penting kiter da lakukan yg terbaek kan?
just enjoy d life!!
^^

darkbatman said...

haha..kdg2 x sume jd mcm yg kita pk..

manna_salwa said...

mmg x mudah.. kdg2 nk org len bhgie smpai diri sendri merana..
ape kes..
huhuk~

yana_popeye said...

setuju . betol9 .
anda di tag .
http://nurliyanapye.blogspot.com/2011/01/saya-nak-hadiah-hari-jadi-dari-yanamib.html

Amira Naddia said...

xyah ssh2 nk bhgiekn org...bkn pe..dri sndri perlu di dahulukan..

currentlife2u said...

betul bukan mudah untuk memberi kebahagiaan kepada orang lain kerana untuk mendapat kebahagiaan itu tidak semudah yang diimpikan..

efa said...

sokong tu...mmg susah utk bahagiakan semua org yg penting kita ihklas utk membahagiakan org disekeliling kita..jgn pernah bermusuhan itu yg penting..tetiba teringat lagu shahir kebahagian dlm perpisahan huhu...

HonEyBuNNy said...

ya..kebahagiaan hadir dari kedua2 belah pihak...;-)

xcyber said...

hehe bagusnye ade insan like u..
jgn kebahagiaan dlm perpisahan sudah k

tya said...

yaaa btol btol

Fatihah said...

wah, nice!!!
x)

Syafiq Rosli said...

afa..mungkin jgk..:)

wunny..tau xpe..ssh2

sab..yeah thanks eh

bulanditutupawan..betul tuh..diri sndri yang tak terurus nantikan

darkbatman..haha

manna salwa..emm tuh la masalahnye kan

yana..yerp..thank 4 tagging

amira..aha diri sndri kta utamakan

currentlife2u..tuh la mana lah kta nak cari kebahagiaan itu

efa..kebahagiaan dalam perpisahaan..lain plak ceritanya..hehe

honey..btul tuh..kna 2 way communications

xcyber..xdelah..aku bese2 je

tya..yeah

fatihah..thank

AMMAR YASIR said...

Betul tu.... bukan mudah untuk memberi kebahagiaan kepada semua orang. Setiap kata-kata lu memang penuh dengan motivasi. Thanks bro.

Jom join contest ni:

http://jomklikblog.blogspot.com/2011/01/rm-300-untuk-follower-bermula.html

yaya_flanella said...

bertolak ansur yang penting. :)

Syafiq Rosli said...

ammar..thank eh

yana..eh itu mmg keyword lah