Saturday, December 11, 2010

Tolonglah Kami




Salam, di petang yang tenang ini..aku mengambil kesempatan untuk join segmen bro Ben Ashaari..kalau boleh aku nak join semua segmen yang dia buat..huhu....ok apa lagi..klik sini untuk join..

Ceritakan satu kenangan yang pernah anda lalui melibatkan isu merokok ditempat awam 

Cerita ini tidaklah melibatkan aku tetapi aku mahu berkongsi cerita rakan aku sebagai Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran..alkisahnya dia pernah melakukan operasi ops rokok iaitu menangkap orang2 yang merokok di kawasan larangan seperti supermarket dan tempat2 yang berhawa dingin..pada masa itu dia dapat menangkap seorang mamat ni..namun mamat ni berkeras tidak mengaku menyatakan dia tidak menghisap rokok..pergelutan ini berlaku lebih kurang sepuluh minit sehinggakan rakan aku terpaksa menelefon polis sebagai jalan penyelesaiannya..huhu..agak berbahaya jugak di sini kan..

Pernahkah anda menegur mereka yang merokok ditempat awam dan apakah tindakan yang diambil mereka ?
 
Sama sekali aku pernah tegur..last2 aku jugak yang kena marah..apalah nasib akukan..aku cuma tegur untuk kebaikan..mungkin ramai yang masih kabur tentang " TAK NAK MEROKOK "..renung2 kan lah..
 
 Rayuan anda pada mereka yang suka merokok ditempat awam 
 
Aku merayu kepada perokok2 di luar sana..kalau mahu merokok pun biarlah merokok di tempat terbuka yang tidak melibatkan orang awam..mereka jugak perlu bertimbang rasa kepada orang2 awam seperti anak-anak kecil yang baru untuk memulakan kehidupan untuk menghirup udara yang segar..sekian..
 
NEVER SAY NEVER..peace!!  

11 comments:

Rockstar Chan said...

huhu..macam ragam kn manusia sekarang :) nice

rabiatul said...

Manusia takkan mengaku dia buat slh. Biasa lah tuh. Katakan 'TAK NAK MEROKOK'. Hehe.

Syafiq Rosli said...

rockstar chan..tau xpe..nk wat cm ne kn..

rabiatul..yerp2..mst la sape je nk ngaku kalau da wat slh kn

Ayuni said...

hikhik, anda di tag sila ke http://ladygreen3011-ayuni.blogspot.com/2010/12/giveaway-fella.html

Miss SurferParadise said...

conclusion is .. mentallity smoker ne sama je ...

Muslimah Optimis said...

capiq, kamu merokok ngak???

hohohoho....

jom baca MO punya pulak...

deng3

Syafiq Rosli said...

ayuni..hehe..thank ya..

miss suffer..huhu tuh la..ssh nak d bentuk..

MO..dlu la..skunk tak da..ngee..

Matika Love said...

mamat pun dh join..

http://luahan-hati-matika.blogspot.com/2010/12/tolanglah-kami.html

Syafiq Rosli said...

thank mamat..i will

nur said...

syfq- kekalkan tidak merokok ye.. suke citer anda.. mcm2 ragam
ALL IN ONE

Syafiq Rosli said...

nur..thank eh..:)