Saturday, December 4, 2010

Kahwin oh Kahwin..

Salam sejahtera kepada semua..kahwin??memang ramai tahu ape itu kahwin kan..Sabtu kali ni memang aku dikaitkan pasal kahwin je..kenapa eh?..ke seru aku da sampai..eh2..belajar pun belum habis da nak menggatalkan..ape la aku ni..

Maklum la ari ni je aku dah bertandang 3 majlis perkahwinan..mau nak terburai perut aku makan tiap2 rumah..hehe..tapi ape boleh buat setiap rumah ade ayam..WAJIB untuk aku mencubanya walaupun da terasa kenyang..nanti kalau xmencuba rasa kempunan pulak..hehe..aku ni kalau bab makan memang tak cerewet..yang aku tau buka mulut aku suap je..:)

Pagi2 lagi aku dah dipaksa bangun oleh mak aku..punye la liat aku nak bangun kan..mana tak nye malam sebelum tuh aku da tidur lewat disebabkan KHUSYUK BERBLOGGING..haha..salah aku jugak..tapi ape boleh buat da cinta aku pada si blog..tiada sapa dapat menghalangnye..




Mula2 aku dapat yang ni..wah susah da nak jumpa anyaman macam ni kan..











Rumah kedua aku begitu bertuah dapat dua..hehe..aku ingat sarong telur tuh ade telur rebus rupanya kosong je..huhu..kempunan aku..:)


 Di rumah yang terakhir aku dapat cawan lagi..yeah..leh buat minum kopi petang..:)

So, maknanye 3 buah rumah aku redah ari ni..kenyang sangat2 syukur pada tuhan kerana telah memberi rezeki kepada aku..Aku ni asyik tengok orang kawin je kan..aku bila lagi??
Eh apa aku tulis ni..haha..mabuk nak kahwin ke..tidak2 aku banyak misi lagi yang belum di selesaikan..

Setelah selesai aku pergi ke majlis ni..pada sebelah petang aku di " INVITE " mak aku tuk teman dia beli barang abang sedara aku..tengok pasal perkahwinan lagi kan..aiyoo..tiba2 aku pulak yang rasa dekat dengan alam perkahwinan..huh!!..Apa lagi aku jadi driver mak aku la..itu la pekerjaan aku buat sementara ni..huhu..

 

Yeah..NAGOYA menjadi pilihan mak aku..langsir dan cadar telah dibeli sini..huh aku ingat kahwin ni senang je..rupa2 nye agak rumit la..tuk membuat preparation memerlukan kesabaran yang tinggi dari situ aku ambil iktibar dan menjadikan panduan di masa kelak aku..haha berangan tinggi aku ni..









Seterusnya aku dan mak aku meneruskan perjalanan ke destinasi perabot..wah perabot baru la..berkata sejenak di dalam hati aku..bese la di alam perkahwinan segala2 nya barukan..Aku doakan semoga perkahwinan abg sedare aku berjalan lancar..Amin..Sampai ke malam jugak la..walaupun kami semua kepenatan tapi serba sedikit aku da dapat info2 tambahan tentang perkahwinan..yang penting poket mau penuh..huhu..NEVER SAY NEVER..peace!!

12 comments:

ekmal said...

hang ble lagi nk kawen?hahaha

Syafiq Rosli said...

ekmal..lmbt lg der..blaja xabis lg..gaga

MIMIE AIZA said...

amboii selalu pompuan je gatai nak kawin ni lelaki pun sama ..
hahaha

Syafiq Rosli said...

mimie..haha ape bleh buat..

Sepi tanpa mimpi said...

der, kahwin je la.
boleh aku jadi pengapit. haha

::cikjuju::◕‿◕ said...

50K dulu baru leh kawen..haha

awatif said...

daa nk sampai seru k0wt..
hihi..

Syafiq Rosli said...

sepi tanpa mimpi..haha lmbt lg der

Syafiq Rosli said...

cik juju..haa tuh la..mn nk cari..uwaa

Syafiq Rosli said...

awatif..lmbt lg la..hehe

awatif said...

lambat ag ep???
hihi...
xpew2..dekatkn diri jew dulu..
hehe...

Syafiq Rosli said...

awatif..ye lor..hehe..