Wednesday, December 1, 2010

Bila Si Dia tertanya


 Salam..kembali lagi aku dengan segmen bro Ben Ashaari..haish tak penah dek lekang..asyik aku je join..hehe..tak pe aku join pun tuk kesenangan aku jugak..so mari ramai2 kita meriah kan..wah da mcm jom heboh plak kan..klik saja..:)

Antara Pertanyaan bro Ben Ashaari..:

Pada pendapat anda , apakah yang perlu ada dalam sesebuah blog ? 
 
Mengikut firasat aku, blog ni perlu mempunyai banner supaya memudahkan orang tuk mengenalinya, shoutbox juga diperlukan supaya blogwalker boleh meninggkan kan jejak di situ dan tidak lupa jugak lagu theme background yang memuaskan hati pembaca..Yang ni keperluan asas la..bagi pendapat aku..
Info2 menarik perlu jugak diselitkan supaya reader2 terpikat tuk membacanye dan sebelum kau terlupa, background blog yang simple dan sedap di pandang.

Bagaimanakah anda mempromosikan blog anda ?
 
Mari2 pisang goreng panas..mari2 yang jauh mari dekat, yang dekat mari rapat..haha..xkan la nk macam tuh kan..besenya aku promosikan di facebook, dan aku akan jadi burung hantu merayau2 dan meninggalkan jejak di chatting shoutbox..dan aku suka jadi follower orang..kebiasaannya bila aku da follow org tuh..orang tuh akan follow aku blik..simple..:)

Blog bagaimanakah yang anda tidak suka masuk ? dan kenapa ?
 
Ermm..so far aku blom jumpa lagi blog yang aku tak suka masuk..sumenye power2 kot..tak pe nanti
aku cuba cari..hehe 
 
Jika anda masuk ke sesebuah blog , bahagian manakah yang akan menarik perhatian anda ? 
 
Dah tentu la owner blogger yang lawa2..eh2 gurau je..hehe..besenye aku suke entri2 yang pelik dan background dye yang tersusun dan kemas..kalau entri jiwang pun aku layan gak..hehe..no komen..
 
Apakah kata kata semangat yang boleh anda berikan buat blogger yang mana semangat mereka telah jatuh akibat dikritik hebat oleh pembaca ?
 
Aku tertarik sebuah lagu ni yang dinyanyikan Justin Bieber dan Jaden Smith..tajuk nye berbunyi NEVER SAY NEVER..dari aku mengambil tajuk lagu tuh di jadi kan TAGLINE dalam hidup aku..dari2 kata tuh membakar semangat aku dalam melakukan ape jua keadaan..so kepada blogger..orang lain berkata2 namun kita terima suma itu sebagai kritikan membina..

Blog bagaimanakah menjadi pilihan anda ..
 
Aku suka blog2 yang mempunyai input2 yang menarik dari segi kesihatan ke, tip2 tuk jadi blogger yang terbaik dan banyak lagi la..bagi aku..aku layan kan semua je..jangan risau aku tidak memilih..hehe..NEVER SAY NEVER..PEace!!


19 comments:

Anisa said...

nice yaa
:)

Siti Safiyyah said...

bab lagu dalam blog tu tak bape setuju sangat lah..nak pasang yg bukan autoplay okay kot,hehe, just my opinion lah..

Cikgu Aini said...

yeah,,,, never say never!.. USAHA TANGGA KEJAYAAN kan? keep in touch ya!.. :)

Siti Safiyyah said...

eh eh awak dah kene tag! ^__^

banyak tanya betul lah !

Cikbelog said...

blog i takde input sangat tapi jemput datang lah ya..hehehe ni pun cara promosikan blog gakkan?ekeke

Kak Amy said...

As'salam..

Akak amy datang singgah sini di malam hari , dinner apa malam nie???

p/s : kak amy tag adik, kalau ada masa jawab la ye..terima kasih..

http://sinarraudah.blogspot.com/2010/12/aku-suka-blog-ini.html

Abby Salvatore said...

yuppp!never say never...
nice blog btw,...
chayo!chayo!

IMANSHAH said...

salam ziarah..pertama kali di sini. Peminat Ben ni..haha

Syafiq Rosli said...

anisa..thank ya..:)

Syafiq Rosli said...

siti..hehe maybla kot..dye bgntong pada dri msg2 bukan sume org ske dgr muzik kn..:)

Syafiq Rosli said...

puteri..yeah..hehe..u too

Syafiq Rosli said...

rifki..okeh aku bisa tolong kamu..:)

Syafiq Rosli said...

siti..awk tag ape tuh

Syafiq Rosli said...

bajingan cinta..thank melawat..

Syafiq Rosli said...

wassalam kak amy..okeh sy akn melwat ke blog akak

Syafiq Rosli said...

cikbelog..hehe btol jgk tuh..cara ni senang gak..hehe

Syafiq Rosli said...

imanshah..thank dude

Anonymous said...

As-salam~
singgah dari blog Mr Ben..
ouh~ tgok blogger yg lawa2 je ek?? ;p
btw,Salam kenal =)

Syafiq Rosli said...

cik hasnah..just joke lor..hehe