Thursday, July 19, 2012

How I Step Up With Nuffnang



Pada zaman era globalisasi..pemikiran manusia semakin lama semakin maju..sebelum ini kita penah dikejutkan dengan shuffle, tectonik, breakdance, popping and locking dan banyak lagi..Gambar-gambar dance yang penah popular sebelum ini:


SHUFFLE



TECKTONIK





Tarian-tarian ini pernah menjadi kegilaan di kalangan remaja-remaja di seluruh dunia..jikalau mempunyai kelapangan sudah pasti mereka akan menari untuk mendapatkan kepuasan..daripada kita buat benda yang tidak berfaedah kan..Tetapi fenomena sekarang, kita di perkenalkan pula yang dipanggil " FLASH MOB ". Sebelum ini aku tertanya apakah itu flash mob??



Lihat gambar di atas..Ini merupakan Flash Mob yang dilakukan di pejabat..Mengikut pemahaman aku Flash Mob ini adalah tarian yang boleh dilakukan mana-mana sahaja..Kalaulah aku diberi peluang untuk menganjurkan Flash Mob sudah tentu akan memilih kaki lima untuk melakukan Flash Mob..Sebab apa??


Di kaki lima terdapat ramainya orang lalu lalang..Mungkin ramai tidak tahu apa itu Flash Mob..jadi di sana..saya akan mengajak "street dancer" untuk menyertai saya dalam memperkenalkan Flash Mob di sana..



Saya akan menggunakan pentas untuk medan permulaan memperkenalkan Flash Mob..sebagai contohnya saya membuat Flash Mob di kaki lima BUKIT BINTANG yang menjadi tempat perkumpulan remaja-remaja masa kini..di sana mungkin menarik minat mereka..Flash Mob ini merupakan tarian biasa yang biasa dilakukan oleh penari..bila mendapat sambutan..saya akan tetapkan masa yang sesuai supaya Flash Mob diadakan setiap minggu..Flash Mob juga merupakan salah satu senaman yang dapat membakar lemak-lemak kita..




Bila Flash Mob telah menempa tempat di hati masyarakat kita..saya akan anjurkan pertandingan Flash Mob supaya kita dapat lihat betapa berbakatnya masyarakat kita..malah di situ kita dapat mengurangkan kegiatan-kegiatan yang tidak elok..Jika saya berpeluang untuk menguruskan Flash Mob, sudah pasti saya akan jadikan satu kegiatan yang menjadi keutamaan dalam masyarakat kita..Flash Mob juga boleh dilakukan mana-mana sahaja seperti di pejabat, di sekolah, dan banyak lagi..Seperti saya pernah cakap..ia merupakan satu senaman..jadi, sebelum masuk pejabat seeloknya diadakan Flash Mob supaya mereka yang mengantuk akan kembali segar..sekian..


Sumber gambar: Google


mood: Love Flash Mob



2 comments:

Askrie Hishamuddin said...

Nice entry! btw, saya pun ada join jugak http://himynameisasri.blogspot.com/2012/07/how-i-step-up-with-nuffnang.html

Hopefully kita dapat la tiket movie premier tu nanti. boleh lepak! haha

fatin adawiah said...

Countdown to Ramadhan...
:)

Salam sayang,
Al- Quran Digital Edisi 2012

..................................................................
Quran Digital ini mempunyai keistimewaan tersendiri apabila dibekalkan dengan sebatang pen yang boleh membaca ayat per ayat dan surah per surah. Sentuh saja mata pen pada mana-mana Ayat atau Surah, pen ini akan mengeluarkan bacaan mengikut Qari mana yang kita pilih. Tidak tahu atau kurang faham membaca Al-Quran bukanlah lagi boleh dijadikan alasan untuk kita malas membaca dan mempelajarinya, kerana kita boleh mempelajarinya dari bacaan yang dibaca oleh Qari-qari yang dipilih. Al-Quran ini lengkap 114 surah/30 juz dan telah mempunyai kelulusan KDN dan Hologram dari Kementerian Dalam Negeri.

Hubungi saya Fatin 013 3347923 untuk mendapatkan harga istimewa. Jaminan setahun dan penghantaran percuma.

http://kisahdongengfatinadawiah.blogspot.com/2012/07/al-quran-digital-2012.html