Monday, May 28, 2012

Sihir dan Manusia


Sumber: Google




Dalam arus kemodenan Malaysia..ada segelintir masyarakat kita yang masih jauh ke belakang..sebab apa aku berkata berkata begitu..pada hari ini apa yang dapat kita lihat..terlalu banyak drama atau filem yang ketengahkan mengenai ilmu sihir..ilmu sihir kebiasaannya berlaku apabila seseorang itu tidak berpuas hati pada orang yang mempunyai kelebihan tertentu..sebagai contoh dua orang perempuan berebut seorang lelaki..sudah tentu salah satu perempuan itu akan menggunakan taktik kotor untuk mendapatkan cintanya..orang macam ini orang yang mempunyai pendek akal..


Kadang-kadang mereka yang terlalu taksub dengan ilmu sihir, sanggup berhabis wang untuk memastikan mereka dapat apa yang mereka mahu..ini merupakan perbuatan yang dilarang di sisi agama..Sampai bilakah ilmu sihir ini akan berakhir? aku harapkan jabatan agama lebih membuat pemantauan..dan juga orang ramai haruslah bekerjasama dengan pihak berkuasa..laporkan jika kita melihat sesuatu tempat yang mencurigakan..


Seram aku tengok bila seseorang terkena ilmu sihir..merana diri dan hidup menjadi tidak tentu hala..aku harap benda ini tidak berlaku pada aku dan keluarga..harap kepada di luar sana..berhentilah daripada menggunakan ilmu sihir..kita ada yang SATU..


mood: takut





5 comments:

pena rozie said...

tu manusia x de akal main sihir. keje giler

CiK FizA said...

kan? seram je. huuu >.<

Saya ada sorg kawan yg terkena ilmu sihir nie. 1 family pulak tuh yg kena. Kesian sgt. Jiran sebelah umah yg buat. Jahat sgt. Huu. Tp Alhamdulillah, pas berubat ngn ustaz, family kwn sy dh ok. Kawan sy ckp sihir 2 pergi balik kat tuan dye. Ngee >.<

**Mintak d jauhkan la dr semua bnda yg x elok. Amin...

Cik Penguin_Solehah said...

soleha penah tgk org kene santau sebab ia kene dkt arwah ayah solehah dulu ='(.. Jahat betul diorg ni.. Tapi tak pa, Allah akan sentiasa melindungi hambanya dari kejahatan,insyallah..

Syafik Coklat said...

aku tak suka sihir-sihir , aku suka spam jewk . hahaha .

weh ingat aku lagi tak , jom follow blog aku yang baru ni .=)

bukankosong said...

ya mintak djauhkn

aminnn...