Tuesday, December 27, 2011

Cara-cara Mendapat Keserasian Dalam Perhubungan


Selamat malam semua..malam ini aku rasakan aku ingin berbicara tentang cinta..selalu kita dapati ramai orang mengalami masalah percintaan..aku bukanlah DR LOVE atau agen pencari jodoh..tapi aku hanya insan yang pernah merasai kehangatan bercinta..biasalah orang cakap " Cinta Ini Selalunya Indah "..namun kita tidak boleh terlalu percaya dengan kata-kata..aku sudah beberapa kali gagal di dalam percintaan..pada asalnya aku agak runsing di mana silap aku..kadang kala membuatkan aku takut untuk menghadapi percintaan..mungkin di sini banyak pengajaran yang aku boleh ambil..tidak mengapa mungkin belum sampai seru aku lagi untuk berpasangan..biarlah DIA menentukan..

Dalam percintaan terlalu banyak faktor perlu dititik beratkan..salah satunya ialah keserasian dalam perhubungan..bukan mudah untuk serasi dalam perhubungan..mungkin mengambil masa bertahun-tahun untuk kita serasi bersama pasangan kita..itu semua bergantung kepada diri kita sendiri..aku di sini aku ingin kongsikan cara-cara untuk mendapatkan keserasian dalam perhubungan..Antaranya:

  1. Kurangkan cerewet di dalam perhubungan..
  2. Perasaan ego biarlah bertempat..
  3. Berfikiran terbuka dalam perhubungan..
  4. Mengingati benda-benda penting mengenai pasangan kita..
  5. Menerima pasangan dengan seadanya..
  6. Harus bertolak ansur..
  7. Pandai membahagikan masa bersama kawan dengan masa bersama si dia..
  8. Tidak selalu memaksa
  9. Menerima persetujuan keluarga..
  10. Sebelum membuat keputusan harus berbincang terlebih dahulu
Ini apa yang aku rasakan semasa aku bercinta dahulu..aku banyak gagal dalam percintaan di sebabkan cara no. 9 banyak menghalang aku..jadi aku tewas tak mampu untuk berkata apa-apa..restu keluarga amat penting sekali dalam perhubungan..tiada restu tak kemana hubungan kita..aku harapkan apa yang aku kongsikan dapat memberi suatu pengajaran kepada pasangan yang baru bercinta atau yang sedang bercinta..

mood: cinta gila

10 comments:

@dD@ said...

same la kita .. huhuhu ..
tp ada slalu kena tinggal .. waaaaaaaaaa :(

atiqa aris said...

dulu sy ego gile tau sampai sy rasa ex sy semua lari sebab tu.haha terokk.

Miss Lalunn said...

menarik. bole buad rujukan. i tak pakar dalam bab2 ni.. sebab takde pengalaman sangat. soo.. informative entry. dr.love :)

Miss Nadya said...

nad tetibe sdih bce n0.9..insyaallah..
Tpi nad slalu kne tggl..ap slh nad..:'(

❤ eyeme ❤ said...

jujur dan curang..uhuk..eh, tetibe..

cik pieja hut said...

sedeh lah , kite same . tapi tak serupa . jodoh pertemuan di tangan TUHAN .

NiaLidia. said...

nia setuju sangat dgn number 4 , 5 , 7 , 10. benda2 tu asas supaya takjadi pegaduhan dan lain2. tkpelah , tkpayah cari cinta. lets love find you :) hehe

KAMIHIDUP said...

taruk je. hahaha, serasilah nanti.

::FAIZ FARISH:: said...

no 4... stuju ngan ni

.:AiN iKeUchi:. said...

hmpir kt semua tu setuju..hehe..aper2 pun restu mak ayah tu adalah yang paling utama.. ;)