Friday, June 24, 2011

Selami Jiwa Wanita

Tiap kali aku berbicara kisah wanita..bermacam - macam yang bermain di fikiran aku..apa yang selalu yang aku fikirkan..susah untuk ditafsirkan..maklumlah..aku bukan Albert Einstein, aku jugak bukan Pendeta Za' ba..aku hanya manusia yang serba kekurangan..walaupun aku serba kekurangan..aku tetap jugak cuba mencari di mana kelebihan aku..


Nak dikatakan Dr. Love..tak jugak..tapi aku cuba mengerti..apa yang tersirat di dalam jiwa wanita..kadang - kadang mereka ni lebih suka menyembunyikan sesuatu..bukanlah aku maksudkan curang ataupun sebaliknya..sebagai contoh..seandainya mereka mempunyai sesuatu perkara..tapi mereka berasakan ragu - ragu jikalau pasangannya tidak dapat menerima kenyataannya..


Setiap kali aku kenali wanita..aku cuba memahami setiap perwatakan yang mereka cuba perlakukan..namun tidak semua aku dapat memahaminya..ada sesetengah perkara..mereka hanya berkias..dan selebihnya terpulang pada kita..aku sebagai seorang lelaki senantiasa berusaha belajar untuk menawan hati wanita..apakah aku akan berjaya seperti mana orang lain berjaya melakukannya..


Walaupun aku bukan pakar dalam bidang cinta..tapi berada di sisi orang - orang yang lebih berpengalaman..mengajar aku apa itu cinta..dan daripada pengalaman itu aku gunakan sebaik-baiknya..ok lah..mungkin ini je yang terlintas di fikiran aku..selami lah jiwa wanita dengan indahnya..mudahan kita dapat jadi pasangan yang bahagia..


mood: kadang-kadang aku takut tuk bercinta

28 comments:

Pojiekyra said...

xpew..pmpuan mmg suka bkias bg laki pkir cket jew..jgn takut nk bcinta pmpuan xtelan org la hehehe..juz dr dpt mulot laser kna tembak tubi2 dpt y bkias ok gak;) juz ati2 jew coz mksud mdalam adakala sakit ohhh

Awatif Azizi said...

selami dulu jiwa wanita itu
barulah anda akan jatuh cinta terhadap wanita tersebut..


:)

HaFizaH aYu said...

sbb tu la wanita ni unik ckit,amik ms tuk fhm gol hawa nih.Nway SR wish u luck k!!

MiSz fiFiEyQa said...

Selami hati wanita..selami lautan dalam..haha..wanita ni c0mplicated la..hoho

raje carl said...

yeahh .. kdg kdg takut nak bercinta .. :)

Wadi AR said...

anda muda lg syafiq. cool oke :)

Faez Rusni said...

setuju bro.meman payah nak selami dan pham diorang..

mereka lebih banyak berkias la

::FAIZ FARISH:: said...

Cinta kadang2 menyakitkan

shalina samsudin said...

wahh ! terharu :D

~tRah~ said...

sy pun takut tuk b'cnta...hoho

enyheartsdiamond said...

gadis memang suka berkias-kias dan sukar difahami esp gadis yang menulis komen ini :D

Rtp Farra Arisha said...

tp adakah SR betul2 faham apa itu maksud wanita??? klo dah betul2 faham, itulaah wanita. :))

.:AiN iKeUchi:. said...

wanita mudah difahami bagi sesiapa yang benar2 menyelami perasaan wanita itu.. nice post..hehe..

.fariza. said...

pergh. jiwang~
btw, wanita itu lembut sekeras2 mana pun wanita itu.

emieysandra said...

betol2..nk jd psangan yg bahgia kne la slg memahami..gudluck dlm mmhami hati wanita :D

p/s : SR tgh nk mulakan sesi mengorat awek ke?huhu ;)

nazirah said...

heee.. suke entry ni huhu
wanita.. yeah.. :)

SyazwanSarawak said...

bila retis menyelami jiwa wanita, pakai snorkling tak? ekeke


Entri Best= Aku Seorang Blogger

Qaseh dalia adelia said...

bahaya kawan ngan capiq ni .. nnt kan dia memahami hatiku yg dalam ini eceh haha .. wanita itu misteri , ada benda dia akan menyimpan segala2nya seorg diri hgga satu saat dia akan meluahkan bila dia sudah tidak kuat utk menyimpannya lagi..

Eazy Izzuddin said...

samalah..
takut untuk bercinta..

salwaismail said...

salwa buat GA. kalau berminat nak jadi sponsor, bagitau okay? boleh tambahkan hadiah.
:)

iniialahaku said...

perempuan itu kompleks...aku pon xpham

Anastasia said...

aku pon takot nak kenal wanita.:P

luna qiszara said...

satu hal yg utama ttg perempuan, diorang suka berkias..dan diorang nak lelaki faham..sedangkan lelaki mmg haram la nk paham..ahaha.. nk wat cane.. lumrah.. :)

Cik Rose Cute said...

Hahaha...kalau takut jangan bercinta....camna nak kawin??

http://hairuliza-anakku.blogspot.com

Datang sini baca blog Cik Betty..

mOon jOhari said...

ikhlas dan jujur asas sebuah perhubungan yang kukuh....
adakah kamu phObia cinta?

Mohd Khairi Khadzir said...

haha.. aku bru je beberapa buln 'terlepas' cinta.. haha.. aku xsempt nk ckp, dh ade org smbar ,.hoho..tp aku buat2 rilek je lame2 ok..hahha

Azza Rynna said...

entry yg menarik...haha

Pyka Rahmat said...

gua takfaham lelaki. gua faham bang ucie sorang.