Saturday, April 9, 2011

Aku Pernah Terima Rasuah


Rasuah!! Rasuah!! Rasuah!! aku pasti katakan tidak pada rasuah..aku tidak suka rasuah..korang pun tahu kan akibatnya bila kita terima rasuah..memang silaplah siapa yang terima rasuah tuh..BPR lah jawabnya..ni aku nak cerita ni..apa rasanya bila kita terima rasuah..

Ceritanya macam ni..dulu masa aku diploma..aku pernah praktikal setahun ye..lama kan..praktikal dekat Pejabat Kesihatan Banting..kiranya bidang kuasa aku bahagian kesihatan lah..so, orang nya pun haruslah sihat kan..:)..

Pengalaman ini memang sukar lah aku nak lupakan..aku dulunya seorang pelajar praktikal sebagai seorang Inspektor Kesihatan..aku diberikan tanggungjawab untuk memeriksa rumah ke rumah..memastikan rumah2 mereka tiada jentik2..

Jadi pada suatu hari..aku pergi lah satu taman ni..pergi lah rumah ke rumah..tiba2 satu rumah ni aku tengok banyak pulak jentik2 nya..jadi aku dengan pantasnya keluarkan lah notis..tiba2 aku tengok tuan rumah ni cuak mukanya..mereka ingat aku nak samannya..padahal aku keluar notis je..tak silap aku mereka nak hulur aku RM@!#..agak banyak lah..huhu..tapi aku tolak der..mana boleh ambil duit2 tepi ni..haram..aku pun terangkan dekat mereka..aku cuma keluarkan notis je..jangan risau..

Apa yang aku dapat simpulkan..jauhi RASUAH ye..

mood: berkobar-kobar

9 comments:

mOoN said...

ingat seyes ada terima tadi...BPR da ready nak serbu kut... :fuh

kira kekuri said...

adohai org baru nak kua kan notis pown gelabah..haha ^^

KAMIHIDUP said...

rugi x ambil. wahaaaa. :)

Cik Azizah said...

wah..SR penolong pegawai kesihatan persekitaran yer..PPKP...dah lama ke? bleh la kita bergading bahu ni..hehehe

Rozuan Ismail said...

terkejut dah..ingtkan dah amik tadi..betul2..hindari rasuah!!

ejulz said...

patut dpt anugerah sbb tolak rasuah ni bro.. ahaHa

Jangan lupa terjah n komen k.. :) "Mutiara Asli Eann Hikaru"

ADfeez said...

hahhaa bru nk ajak tong2 50-50 ... ekekek :P

Fyqa said...

hahhah. cehhh :P

Ismet Ulam Raja Pegaga said...

bkn skadar BPR saja yg kner jawab....dgn ALLAH skali kner jawab...huhu(: