Wednesday, March 2, 2011

Cinta Kristal

Sekian lama aku tak berkata tentang cinta..kali ini aku hadir dengan " CINTA KRISTAL "..kebiasaannya dikaitkan dengan lagu yang dinyanyikan oleh Rahim Maarof..adakah cinta ibarat kristal..apabila ia jatuh..hancur berderai..tetapi aku yakin..seandainya sesebuah pasangan mempunyai ikatan tulus dan suci..ia umpama satu ikatan yang kukuh dan sukar dipisahkan..cuma kematian hanya dapat memisahkan kita..

Mungkinkah cinta kristal itu melambangkan kerapuhan cinta seseorang itu kepada kekasihnya..masing-masing mempunyai pandangan tersendiri..jadi bila sudah bercinta..jangan lah sesekali menghampakan pasangan korang..nasihat ini tidak terkecuali untuk aku..memang kita sebagai manusia tidak lari daripada melakukan kesilapan..tipulah manusia itu sempurna..kerana kesempurnaan hanya boleh dicapai oleh nabi-nabi kita..

Ingatlah hidup ini terlalu singkat..tiada gunanya melukakan hati seseorang..aku bukan lah seorang pakar cinta tetapi berdasarkan pengalaman yang aku ada..aku boleh berkongsi dengan korang semua..jangan jadi kan cinta itu sebagai sebuah cinta yang kristal..jadi kan sebuah cinta seperti intan..yang mempunyai kekukuhan dan kekuatan yang tinggi..:)

NEVER SAY NEVER..peace!!

8 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

Cinta akan hadir tanpa diduga

Biey said...

haha..never saya never.. [mcm tau jak ayat sepa nie ..hihi..]

KAMIHIDUP said...

balok, ko nye blog kene malware, kasi buang cpt malware ni.

APi said...

cinta dusta..
cinta buta..
cinta derita..
cnita bahagia..



macam2 eh kalau cinta ni..

sab said...

yup..betul...sab sokong :)

efa said...

eceh jd doktor cinta plak huhu...ya betul jadikan intan permata yg 1

Ujang9897 said...

bila gay bersuara pasal cinta

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ye..hargailah cinta itu sebaiknya..