Wednesday, January 12, 2011

Bila Masjid Dijadikan Tempat Mencuri


Source: Google image

Assalamualaikum..pemikiran orang zaman sekarang semakin lama semakin cetek..bukan aku nak kutuk kaum kita ke apa..tapi sebagai seorang Muslim..agak-agaknya mereka(pencuri tak bertauliah)tahu ke tempat yang ada kubah ni..tempat apa?? gila kan..tempat yang lagi suci ini..dijadikan sebagai medan mencuri..geram betul aku..

Minggu lepas, aku dengan member-member aku pergi lah makan dekat Kampung Baru..kemudian lepas tuh kitaorang singgah kejap dekat masjid sana..malangnya kasut member aku yang sorang ni..kena rembat dengan orang sengal mana agaknya..mahu tak angin satu badan kitaorang semua..apa kejadah masjid pun nak curi..ala setakat curi kasut apa barang..kalau nak rompak pun..pergilah BANK NEGARA KE..RUMAH BANGLO KE..ini tak..kasut jugak..adoi..lemau aku dibuatnya..

Tapi nasib masih menyebelahi member aku ni..nasib baik jumpa balik kasut yang hilang tuh..dah macam " spy " kot..siap buat jerangkap samar lagi..haha..umpan tak mengena pulak..kalau kena masa tuh..fuh!! masak lah budak tuh..(cakap macam berani je ni..huhu)..Nasihat aku kepada pencuri-pencuri kasut..cubalah bertaubat..ingatlah ibubapa kita yang bersusah payah membesarkan kita supaya kita menjadi orang yang berguna kelak..jangan lupa matlamat itu..kita tidak pernah dilatih untuk panjang tangan..lebih baik pergi masjid menyucikan diri anda dari sebarang dosa..selamat beramal..

Sebelum tu..layan gambar makan dekat CHICKEN RICE SHOP..

Macam tauhu cina pun ada..


Fishball..sodap-sodap


 Ni aku tak tahu apa benda..yang penting rangup..huhu


Tauge..layan-layan


Syok kerabu mangga ni..pedas-pedas..


Muka kelaparan semua ni..haha


Tengok semua macam rimau nak terkam mangsa..haha


Sabar menunggu makanan..hoho


Daging apa entah..tapi memang pekat likat..hehe

NEVER SAY NEVER..peace!!

19 comments:

arep_lockermonth said...

adoyai! macam macam kan! tapi yummy la plak tgk makann uh!@!

Syafiq Rosli said...

arep..haha best wo

Red Cewy said...

haaa ... kita tau .. kita tau ... pic yg lepas fisball soup tu namanya kuih pai tee ... mak kita slalu buat ...
singgah lah blog RC ye .. jgn lupa follow skali ...

http://cerilemon.blogspot.com

Cik Mimie said...

huhu,,org skrg da x kira tmpt da dorg nk mencuri..haiishh..mcm2..

btw, makanan yg sedap..^_^

Cik Nino LovaLova said...

Yeay!! Kiter da lapar!! Tidak!!

hamzah ian said...

sedap owh... grrr

iniialahaku said...

pa dia igt masjid 2 tmpat bundle kasut ke ha??hehe

Syafiq Rosli said...

red cewy..ye ke..hehe syok lah kan..hehe

cik mimie..tuh la..apa nak jadi kan

cik nino..hehe

hamzah..yeah

iniialahaku..tuh la..aduh2

Syafiq Rosli said...

red cewy..ye ke..hehe syok lah kan..hehe

cik mimie..tuh la..apa nak jadi kan

cik nino..hehe

hamzah..yeah

iniialahaku..tuh la..aduh2

Berto said...

slipar baru aku yg baru berusia 2 minggu dah kene rembat dkt masjid masa smayang jumaat..nak tak nak terpaksa rembat slipar surau

efa said...

erk...nasib jumpa balik kasut tu..selamat..waah2...sedapnya makanan tetiba jd lapar la plak aduss +___+

s.y.a.r.q said...

jgn ckp kat masjid kampung baru tu org curi kasut,
Kat masjidil Haram, mekah tu pon ade jugak yg curik kasut!!

fariehan ibrahim said...

adeh, da mmg slalu dgr kes curi slipar kasut kt msjid nie,
aku ase, kne smbr petir lue bru diaorg nk stop. huhu!

* bce entry smbil meleleh ayak liur tgk pic tuuu, xD

sissyira said...

salam

nasib jumpa balik, kalau tak melayang duit..


ermm...sedapnya makanan tu....boley belanja nanti..hehehe

Syafiq Rosli said...

berto..tuh la..aku pun pernah alami..huhu

efa..hehe lapar eh

syarq..mcm dah jadi lumrah kehidupan pulakkan

fariehan..haha tahan2..

sissyira..hehe tggu dapat bonus lah

Amanina Sofea said...

kt msjid pun ade gak pncuri..
sma la ngn kwasan umh sye..
ape pun nmpk sdap la mkanan 2.. :P

ijatnuar87 said...

orang kiter ni dah makin tak malu...segala apa mau dicurinyer...helmet yang terikat bawah seat moto pom sanggup dikerat...apatah lagi selipar kasut tu

Syafiq Rosli said...

amanina..tuh la..cm ne lah nk banteras..yeah mmg sdp..huhu

ijatnuar..tau xpe..poning2

whitecappuccino said...

sedapnye mkanan kat atas tu