Friday, December 31, 2010

Pengalaman Yang Menyeronokkan Di Waktu Persekolahan

Tiba-tiba aku teringat kenangan di masa persekolahan..sebab apa?? aku tertonton di kaca televisyen..aku ketawa sendirian melihat karenah kanak-kanak yang baru menjejakkan kaki ke alam persekolahan..begitu lah aku dahulu kala..merupakan murid yang begitu degil dengan berbekalkan kepala yang dianggap besar oleh ibu bapa aku..huhu..apa boleh buatkan..aku terima je kenyataan itu..

Pengalaman di waktu persekolahan memang menyeronokkan..dulu sewaktu aku berada di darjah satu..aku hampir kehilangan tangan..tangan aku telah dihimpit akibat perbuatan nakal aku..tuh lah orang suruh duduk diam-diam..aku ni duk gatal pergi jenguk kelas sebelas (bukan tengok awek tau..hehe)..akibatnya hampir sebulan aku terpaksa menulis dengan tangan kiri..terseksa beb..Di waktu sekolah rendah..aku telah ditabalkan sebagai pengawas@mawas..haha..dah lah nakal..ada hati nak jadi pengawaskan..tetapi nak buat macam mana..sekolah dah pilih..hehe..Memang terlalu banyak kenangan kalau diingatkan kembali..

Selepas tamat pengajian aku di peringkat rendah..aku terus pergi ke sekolah berasrama..bukan asmara tau..haha..mula-mula aku masuk asrama memang begitu janggallah..mana taknya..nak basuh baju pun tak reti..hoho..tahu makan je..cian kat ibu bapa aku..tiap-tiap hari jumaat je..mereka akan datang ke asrama aku untuk mengambil baju untuk dibasuh..Thank a lot ya!! jasa abah dan emak akan ku kenang sampai bila-bila..lain pulak ceritanya aku di sekolah menengah..aku hanya menjadi pustakawan sehingga tingkatan tiga..lepas je daripada tuh aku kena pecat..haha..pemalas punya budak..memang dah sikap aku..:)Tetapi kenakalan kita di waktu sekolah banyak mengajar kita erti kehidupan..semua ini bergantung kepada nawaitu masing-masing..sekadar berkongsi..:)

Jadi kepada sesiapa yang dapat duduk asrama..janganlah melepaskan peluang..just grab it!!

NEVER SAY NEVER..peace!!

16 comments:

dilah_buzz90 said...

zmn sekolah dila dulu dila jadi pengawas sekolah..dr sekolah rendah smpi menengah..huhu..

qɐɥɐʍ zzɐuɹǝ said...

"..kenakalan kita di waktu sekolah banyak mengajar kita erti kehidupan..semua ini bergantung kepada nawaitu masing-masing.."

suke ayat tue..hehheheee
t'ingat zaman kanak2 dulu:)

cik ieyra said...

jadi budak asrama tak best la.

huk huk huk :(

Syafiq Rosli said...

dilah buzz..wow lama tuh..mst budak baik..hehe

ernazzwahab..hehe thank ya..tuh la..teringat zaman dulu

cik ieyra..hehe best la

liyana said...

betul.. zaman sekolah plg best.. duk asrama plg mencabar. belajar berdikari dgn kawan2. seronok sgt.. :)

fatin hanani said...

mmg zmn sek best hehe
tpi dok asrma x bestt hehe
x bebs heee

emm syfq..gambr tu blh edit x mcm fatin tnya tu hehe

Matika said...

huhu...
mamat ada penghargaan untuk shafiq..
http://luahan-hati-matika.blogspot.com/2011/01/best-blogger-of-year-2010.html

Syafiq Rosli said...

liyana..tau xpe kan..hehe

fatin hanani..hehe best lah..xtpu tau

Syafiq Rosli said...

matika..thank ya

Matika said...

shafiq..panggil mamat jew...
Shafiq perlu dijadikan contoh..blogger bati yg berjaya,,,
tahniah...
mamat kagum dengan shafiq..

Syafiq Rosli said...

Mamat..thank a lot mamat

Amanina Sofea said...

best gile wktu skola..
nkal sngt..smpai ckgu rmpas fon..
hehe

Syafiq Rosli said...

amanina..hehe sy smpi kena hempas tau

Mohd Fitri said...

tak panjang umur nak jadi pengawas sampai habis sekolah rendah. hahaha

Syafiq Rosli said...

fitri..haha nka buat mcm na

Amanina Sofea said...

hehehe tula..
tp awk lg sdih sbb kne hempas.. :(