Sunday, November 28, 2010

Terciptalah LAgu Kita..

Wow dengar tajuk entri macam jiwang je kan..actually aku nk share ngan korg cerita dekat astro prima tadi..pelakon dye Kamal Adli dan Jue Aziz..tajuknye Lagu Kita..

Pada mulanya aku xpasan gak cete ni..adik aku laki2 yang sorg ni..punye la khusyu dye tgok..sampai xkelip2 mata..then aku join gak dye tgok..memang best gak la..huhu

Sinopsis Lagu Kita:

Kamal dan Jue Aziz tinggal di bangunan apartmen yang sama..rumah dyeorg pun sebelah2 je..tiap2 pagi Kamal ni akan beli nasi lemak di kedai bawah..begitu jugak si Jue Aziz..Tapi pada suatu pagi Kamal dan Jue Aziz kebetulan membeli nasi lemak pada waktu yang sama..Maka dari situ lahirlah cinta pandang pertama Kamal.

Sejak dari itu..Kamal sentiasa tunggu Jue tuk beli nasi lemak pada waktu yang sama..waktu ni dyeorg belum kenal lagi..Perkenalan dyeorg bermula selepas beberapa hari tersebut..Pada mulanya Kamal segan tuk menanyakan pada Jue..tapi Kamal beranikan diri." awk suka saya tak" fuh punya la gentle kan tnye macam tuh..klu aku lom tau lg lulus ke tak..:)

Percintaan yang mereka alami cukup indah namun malangnye Jue berbohong pada Kamal berkenaan kerjanya..Jue terpaksa melakukan kerja pelacuran disebabkan ayahnya kaki judi..Sian si Jue ni..Bapak si Jue selalu meminta duit daripada Jue sehingga Jue tertekan kerana selalu dipaksa dan dimarahi..Namun, Kamal dengan baik hatinya memberi bapak Jue duit supaya tidak menganggu Jue lagi..

Tapi pada suatu hari bapak Jue melepaskan pekung si Jue dengan membawa Kamal ke club tempat di mana Jue bekerja..Kamal berasa kecewa sekali disebabkan penipuan yang dilakukan oleh Jue..Kamal menjauhi kan diri daripada Jue..Jue berasa amat sedih sekali sehinggakan satu malam..

Satu malam yang sunyi Jue cuba tuk membawa diri daripada Kamal..walaubagaimanapun satu kejadian yang tak diduga telah berlaku..Jue telah diculik akibat perbuatan ayahnya yang tidak berhati perut..Jue telah di jual di Thailand..Nasib Jue sungguh bertuah kerana masa berlaku penculikan, Jue sempat tuk menelefon sepupunya yang berada di kampung..

Sepupu Jue telah memberitahu pada Kamal bahawa dia dapat merasakan Jue berada di dalam keadaan bahaya..Kamal dan sepupu Jue telah mengambil keputusan tuk pergi ke Phuket tuk mencari Jue demi cintanya walaupun Jue pernah melukainya..Seharian Kamal dan sepupu Jue mencari Jue di sana..

Kawan kamal menelefon Kamal dan memberitahu bahawa polis Malaysia da dapat menjejaki lokasi Jue..Tiba2 di dalam pencarian Kamal, Kamal ternampak Jue berlari keluar dari kelab..Kamal terus mengejar Jue sehinggakan Jue terjatuh dan Kamal menghulurkan tangannya..alamak romantiknye..haha..The end of the story Kamal dan Jue kembali bersama..

 Hehe..xde kena mengena pun tapi korg bleh lihat bukan senang tuk mendapatkan cinta sejati..PeaCe!!

14 comments:

Cikbelog said...

aha! tengok gak cite tu..beskan?respek ngan kamal yang masih terima jue ..suka sangat2 lakonan jue ;)

Naddine Tzinberg said...

isk2 siannye dorg..nasib i dgn u okay je kn?hahahaha

Anisa Hang Tuah said...

awak sgt romantik
:D

misz nana said...

nana dtg sini baca entry :)

Syafiq Rosli said...

cik belog..yeah..best2 mengelamun je tgk cete tuh..:)

Syafiq Rosli said...

naddine..yeah kte ok je..hehe

Syafiq Rosli said...

anisa..huhu no la..just tulis ape yg terdetik..:)

Syafiq Rosli said...

misz nana..thank..:)

ekmal said...

aku x tgk cte tu
tp jue aziz? minat kot
hahaha
btw ble ko tuka layout blog ko ni?
baru la cantek skit..
kene tuka kaler tulisan skit..
tu idea je la, masing2 ade kreatif sendiri kan?hehehe

::cikjuju::◕‿◕ said...

haha..aku tgk ctr neh tp tak tgk smpai abis sbb tv dah kene rampas..kah..kah..anyway thx bg tau ending ctr tuh..

nur athirah said...

uwww.. thanks bagi sinopsis nye. aritu trah tak sempat tengok. nie yang nak kne tunggu ulangan nye nie. :)

Syafiq Rosli said...

ekmal..hot weh jue aziz..huhu
haha tuh la..aku kna tkar ni..blur2 je bc kn..

Syafiq Rosli said...

cikjuju..haha..ye ke cian ko..xpe2 aku pn layan je kn smlm..:)

Syafiq Rosli said...

nur ahthirah..hehe hal kcik je ni..:)