Thursday, November 18, 2010

Kehidupan kanak-kanak ribena ku..

Aku mula bernafas pada tanggal 12/01/89 di Hospital Besar Melaka.Sejak itu aku dibesarkan di kampung yang diberi nama Kampung Pulai.Aku suka zaman kecil ku, walaupun berpusar dua, tapi itu tak menghalang diri aku untuk menjadi kanak2 seperti orang lain. Eh da macam mengarang cerita plak aku ni kan..haha..Lawak lah bila teringat zaman kanak-kanak dulu..Aku ni memang nakal sangat, dah lah aku montel masa tuh..da mcm doraemon lak kn..haha..Bayangkan aku pernah baling nenek aku dengan batu, lepas tuh abah aku tau je terus aku kena tido kat serambi sendirian selama seminggu..baru aku tau langit ni tinggi ke rendah..haha tapi xpela tuh sume mengajar aku tentang kehidupan..Lagi ape eh aku nak caritakan..Masa aku skola rendah dlu aku jadi pengawas..tp xde pn rupa macam pengawas..mawas adelah..haha..Aku menimba ilmu di Sekolah Kebangsaan Pulai dari darjah satu sampai darjah enam..Di situ lah aku di bentuk untuk menjadi orang..huhu..Tapi ade dua insiden yang aku tak dapat lupa kn..Dua2 perkara ni terjadi masa aku darjah satu..Mula2 dulu aku ni seorang yang panas baran, aku pernah gigit tangan kakak saudara aku dengan abg pengawas..Perkara ni berlaku sebab kawan aku da koyakkan topeng aku..Aku pun pelik gak macam mane la aku bleh mengamuk macam tuh skali kan..hehe..glak macam xbersalah..huhu..Dan insiden kedua ni agak menyayat hati jugak la..bese la budak nakalkan..aku pergi la jenguk2 kat klas sebelah, tiba2 kawan aku punya la baik pegi tutup pintu tuh..nak tau ape jadi..tggu...acah je..jari aku terhimpit kot, aduh hanya aku dan Tuhan je tau macam mane rasanya..Inilah kisah aku (^_^)

4 comments:

Ikhmal Yusoff said...

ape kaitan berpusar dua? x bole bla..haha

Syafiq Rosli said...

mal..haha orang tua2 cakap nakal la..

Natasha Shafeez said...

he3...tergelak sorg2 baca story nie...
tp kan...mak tsha ckp la...kalau lekuk kt tgh kpla...tu yg nakal...he3...ala...biasa la..umpama org zaman2 dulu....bnyk je kot bidalan2 gni...yg tsha penah dpt la..mak ckp...tsha ni terlahir sebulan awal...mak bgtw..lahir awal ni lgik nakal....xsesabar nk tgk dunia...he3...seronok jadi baby yg nakal!!!!

Syafiq Rosli said...

tasha..haha tuh la mmg nakal skit i ni..:)