Monday, April 30, 2012

Apa Kata Wanita Kepada Lelaki Yang Pandai Memasak?

Lelaki dan wanita memang banyak perbezaan dari segi fizikal..masing-masing mempunyai perwatakan yang tersendiri..pada zaman sekarang apa yang kita lihat..wanita boleh menyaingi lelaki dalam kerja-kerja kasar..namun tidak kurang juga lelaki boleh membuat kerja yang dilakukan oleh wanita..tetapi aku paling tertarik bab lelaki pandai memasak..


Memasak pada awalnya selalu diberi keutamaan pada perempuan..namun tidak lagi pada hari ini..kita dapat lihat chef-chef yang hebat datangnya dari golongan lelaki..di sini bukan lah aku mahu bercakap tentang chef..tetapi lelaki yang mempunyai kepakaran dalam bidang masak..ramai perempuan menyatakan suka lelaki yang pandai memasak..kerana di situ..mereka beranggapan beban mereka dapat dikurangkan..


Bagi aku lelaki yang pandai memasak adalah bonus atau kelebihan ada pada mereka..bagi kaum lelaki yang tak pandai memasak seperti aku..tidak mengapa..mungkin kita ada kelebihan dalam bidang yang lain..tapi tak salah untuk kita belajarkan..sekurang-kurangnya kalau isteri kita tidak sihat..dapatlah kita masakkan untuk mereka..di situ nampak romantiknya..hehe


Apa-apa pun kalau kita tak pandai memasak..serba sedikit kita harus ambil tahu supaya kita ada kecemasan..kita dapat gunakan ilmu yang ada..renungkan lah..


mood: new hope

5 comments:

DOSEFIRE said...

aku pandai masak maggi.Awek aku pun suka makan maggi.Kira romantik jugak la kan?

Rieya said...

setuju..bf sy pun pndai msk and i like it!! haha

yoo Mee said...

This is new information for me.TQ very much.Keep it up!!!

sup3rc0w

ANISA said...

tu kire bonus kalau lelaki pandai masak...mcm ayah saya..

Camy Alya said...

lelaki pandai memasak? kagum ^^