Friday, September 9, 2011

Bosan Dengan Kes Penceraian Rumah Tangga

Bosan!! Bosan!! Bosan!! itulah yang aku dapat gambarkan buat masa ini..bukanlah aku bosan dengan blog tetapi Isu Penceraian Rumah Tangga yang sering terjadi sejak akhir2 ini.." Apa Pun Tak Boleh " dulu sebelum kahwin..bukan main beria2 tabur janji2 manis..apabila sudah berkahwin..semuanya hilang entah ke mana..Aku pun tak paham..jadi sebelum kita kahwin dengan seseorang..kita perlu memastikan pasangan kita tidak buat hal yang tidak menyenangkan..


Macam kita boleh lihat sekarang..kahwin tidak sampai sebulan dah bercerai..apa itu?? ingat benda ni main2 ke..seperti merobohkan sebuah masjid..isk2..memang susah kita nak faham dengan orang zaman sekarang ni..rasa aku kes penceraian ini ada sesetengah daripada kita menggangap seperti benda remeh temeh..cubalah perbetulkannya balik..sakit telinga bila mendengarnya..cubalah fikir kita dah banyak menghabiskan wang, masa dan tenaga..tiba kita bercerai..tak rasa rugi ke..hmm fikir2 kan lah..


Aku harapkan benda ini tidak berlaku pada aku..dan kepada mereka yang belum berkahwin..hindarilah penceraian ini..


mood: tak sabar nak kahwin

13 comments:

Wadi AR said...

kahwin la lambat lambat

NURUL NADIAH MAMAT said...

dah macam trend skang nie kes cerai...Nauzubillah..

Miss Moots said...

harap2 kes perceraian dapat ditangani...kawin tak sampai beberapa hari dah nak cerai...faktor2? kawin tak ikhlas, xpandai pikul tanggngjawab, tak bertolak ansur dan ego.

adrinaqamarina said...

benda yang paling ALLAH benci, bercerai berai. bergegar arasy~


Nauzubillah~

ANISA said...

mintak la dijauhkan benda2 ni...amin..

FaKArePa!n said...

retis r y banyk kahwin cerai..

mamawana said...

Jodoh, pertemuan, rezeki, ajal di tangan Tuhan. Yang solleh untuk yang solleh jua.

CIK FERRA AWW said...

mgkin masa muda kapel lama sgt. bile kawin je terus bosan kan

meaw said...

nak kawen dengan sapa?hahahaha! kawen kang jemput la,muahaha! tulah, meaw pon takut nak kawen sebab apa yang jadi kat officemate memang kena mengena dengan entri SR, dia cerita, tak semua manis bila sudah berkahwin.. kalau boleh bercinta jangan terlalu lama sampaikan bila sudah berkahwin ikatan tak lama, sangat buang masa..apapon jodoh ditangan Allah,benda yang akan jadi semuanya sudah diatur oleh-Nya

Eazy Izzuddin said...

kalau nak cerai
tak yah kahwin..
hope tak berlaku dekat kita2..
;)

Finaz Jaafar said...

kita juga takut pada penceraian..hee walaupun belum kawen tapi satu hari nanti akan kawen jugak kan..so takut gak la

nazirulhazwan~ said...

sengalkan?mereka2 tu bercinte dengan mate yang bute tu.kawin baru celik:P

rozeeta rashid said...

mungkin tak sedia lagi tapi kahwin jugak. fikiran tak matang. takda tolak ansur. tu yang jadi cerai berai.