Tuesday, August 9, 2011

" Biggest Loser " Memotivasikan Diri Aku

Siapa yang tidak tahu kan..rancangan " BIGGEST LOSER " memang terkenal..yela rancangan ini daripada seseorang berbadan besar boleh menjadi kurus dan cantik seperti sediakala..tapi aku menonton rancangan ini bukan lah untuk aku menjadi kurus..tetapi aku jadikan semangat peserta2 yang menyertai rancangan ini untuk memotivasikan diri aku..

Sebagai contoh semangat yang ditonjolkan oleh peserta berlumba2 untuk menjadi kurus..jadi dari situlah kita boleh ambil sebagai titik permulaan..aku jadikan semangat mereka untuk aplikasikan dalam kehidupan seharian aku..ini bermakna untuk mendapatkan sesuatu..kita perlu daya usaha yang tinggi dan jangan cepat lemah semangat..di sini kita boleh selitkan dalam aktiviti berblogging..untuk mencapai kejayaan..kita jangan cepat putus asa..kerana orang yang berputus asa adalah orang yang lemah..chow

mood: membara




9 comments:

Nisa Kay said...

yeahhhh tv show favourte nisa!!!

✿....rossa alina....✿ said...

NI SEMANGAT NAK KURUS..AWAK TU DA KURUS,NAK ADE SEMANGAT KURUS LAGI KE??KEKEKEKEKE.. ;P

FaKArePa!n said...

kau sehangat api.. kau membara.. (lagu X- factor )

mood membara yer.. hehe.. boleh jadi jejaka terhangat ni..

Rtp Farra Arisha said...

semangat, ketekunan, fokus perlu ada dalam membuat sesuatu perkara. if not the matter will not be completed as well. betul tak SR? :)

SyazwanSarawak said...

bagus la dah ada semangat :)

::FAIZ FARISH:: said...

nasib baik aku kurus

::FAIZ FARISH:: said...

alhamdulilah

gadis kepastian said...

yup betoi 2 tanpa semangat yang kental xkan dapat kita kecapi papew..


rajin2 singgah la http://lalinklife.blogspot.com/2011/08/jualan-ramadhan.html

Rafidah Bakri said...

biggest loser best gila. i'm big fan of biggest loser. suka Bob & Jillian :)