Friday, December 10, 2010

Terima Kasih






Salam..segmen kali ni aku aku agak santai..namun mempunyai makna yang tersirat yang dianjurkan oleh bro Ben Ashaari..Sebagai rakyat Malaysia..mari la ramai2 kita support segmen ini..Klik sini ok..



Ceritakan satu peristiwa yang korang tak dapat lupakan berkaitan TERIMA KASIH
 
Terima kasih memanglah satu ucapan dari bibir seorang, tapi ia tidak cukup jikalau seseorang itu tidak melahirkan dari hatinya dengan penuh ikhlas..Terima kasih yang aku tidak dapat aku lupakan semasa aku dalam perjalanan ke bandar..tiba2 aku ternampak si suami dan si isteri bersama anak kecilnya di bawah waktu panas terik..alahai kesiannya anak kecil itu " kata aku dengan perasan belas kasihan ". 
 
Scooter yang dinaiki oleh mereka telah kehabisan minyak..aku dengan rela hatinya menolak moto si suami sejauh 5km..si isteri dan anak kecilnya di tinggal seketika..Setibanya aku dan si suami di stesyen minyak, si suami mengucapkan terima kasih tak terhingga kepada aku..Sebenarnya, sebelum ini aku pernah mengalami situasi sebegini..jadi berbaloi la terima kasih yang diungkap olehnya..
 
Bagaimanakah nak menyemai sikap berterima kasih di kalangan kita ? 
 
Seandai aku diberi peluang untuk melancarkan program TERIMA KASIH DI KALANGAN RAKYAT MALAYSIA..sudah pasti aku akan menggunakan media cetak dan media elektronik sebagai peneraju untuk menyemai sikap TERIMA KASIH..serta ibubapa haruslah mendidik anak-anak..bak kata pepatah " Melentur Buluh Biarlah Dari Rebungnya "..tidak lupa juga penggunaan TERIMA KASIH di wisma2 kerajaan dan swasta..
 
Ucapan terima kasih yang paling ikhlas korang pernah terima dari siapa dan apakah cerita disebalik itu ?  
 
Dahulunya aku mempunyai keluarga angkat..peristiwa ini berlaku apabila kami menduduki wad yang sama..bukan wad sahaja yang sama..penyakit pun sama gak..denggi la katakan..hehe..kata orang putih.." ada chemistry la "..huhu gurau je..tapi yang tak seronoknye bila aku keluar wad dulu..aku kesian tengok ayah angkat aku ni..jadi tiap2 hari lepas praktikal, aku jenguk dia untuk memastikan keadaannya baik..yang paling aku tersentuh bila mak angkat aku mengucapkan terima kasih kepada aku " Syafiq terima kasih sangat2 kerana melawat pakcik ". Huh!! agak terharu jugak aku di situ..aku membalas ucapannya dengan seikhlas hati aku..

Secara jujur , adakah anda terlupa mengucapkan terima kasih pada seseorang , hari ini ? 
 
Setakat ini aku tidak terlepas mengucapkan terima kasih kerana aku murah dengan percakapan..hehe..:)

5 comments:

Miss Yaty said...

wah segmen abg BA yang baru ekk...

sempat je catch up segmen abg BA ye..hihi..
all the best... :)

fatin hanani said...

wah ceptnya syafiq...
fatin pun x dn tgk kesemua segmen abg ben hehe

Syafiq Rosli said...

missy yatie..tad i tgok orang len ade bwat..i ikut je..hehe

fatin..huhu fatin xpe da lm dlm blog..ngee..

rabiatul said...

Terima Kasih kerana menjadi rakan bl0gger atul :)

Syafiq Rosli said...

rabiatul..hehe no biggie la..